19 دی: منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، حدود ۲۰ میلیون زائر در ایام اربعین وارد استان کربلا شده‌اند.
کانال تلگرامی صابرین نیوز به نقل از یک منبع آگاه در آستان مقدس حضرت امام حسین (ع) گزارش داد، شمار زائرانی که در ایام اربعین وارد استان کربلا شدند به حدود ۲۰ میلیون نفر رسید.
مراسم اربعین حسینی امسال بعد از ۲ سال محدودیت با شور و حرارت دوچندان در حال برگزاری است و زائرانی که طی دو سال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا از این سفر معنوی بازمانده بودند خود را از مسیرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات می‌رسانند.
پیش تر «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از زائران ایرانی خواست که سفر خود برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی مدیریت و مدت اقامتشان را در کربلا و نجف کوتاه کنند.
آل‌صادق افزود: از زائران عزیز کشورمان تقاضا می‌کنیم به دلیل گرمای زیاد، کمبود آب، یخ و نبود زیر ساخت‌های کافی، سفرشان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را مدیریت و هم مدت اقامتشان را در کربلا و نجف کوتاه کنند تا دیگر زائران عزیز و هموطنانمان بتوانند به فیض زیارت نائل شوند.
همچنین مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی، مهران، باشماق و تمرچین امسال از گذرگاه‌های تردد زائران اربعین حسینی هستند که طبق پیش بینی‌ها امسال پنج میلیون زائر از این مسیرها رهسپار کربلا خواهند شد، اما به دلیل حجم زیاد مسافران و کمبود زیر ساخت‌های کشور همسایه هم اکنون مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران به سمت عراق بسته شده است و گذرنامه ویژه اربعین نیز صادر نخواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :