19 دی: مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد از عملیات ۷۰ آتش‌نشان برای جلوگیری از انفجار تانکر مملو از سوخت گازوئیل در جاده مشهد به گلبهار خبر داد.
مجید فرهادی بامداد یکشنبه افزود: عصر دیروز شنبه، ۱۹ شهریور ماه، تصادف چندین خودرو شامل یک دستگاه ۲۰۶ و یک پراید با تانکر حمل سوخت در جاده مشهد به گلبهار به سامانه ۱۲۵ گزارش شد که در پی این گزارش، ستاد فرماندهی بیش از ۲۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفاء حریق و امداد و نجات و همچنین جرثقیل‌های ویژه آتش‌نشانی را به همراه ۷۰ آتش‌نشان و نجاتگر به محل حادثه در حوالی چاهشک اعزام کرد.
وی ادامه داد: نیروهای امدادی به محض حضور در محل مشاهده کردند تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل به دلیل نامعلومی روی یک سواری پراید واژگون شده که در نتیجه راننده خودرو پراید در دم جان باخته و راننده خودروی تریلی نیز به شدت مجروح شده بود.
مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد افزود: آتش‌نشانان برای جلوگیری از انفجار و آتش‌سوزی و با هماهنگی پلیس راهور ضمن بستن این بزرگراه اقدام به ایمن‌سازی محل وقوع حادثه کرده و از بروز یک فاجعه جبران‌ناپذیر در محل جلوگیری کردند.  
وی اضافه کرد: به دنبال این حادثه مسیر جاده مشهد به گلبهار و گلبهار به مشهد در ۲ طرف قریب به ۲ ساعت مسدود شد. در مدیریت این حادثه رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد، شهردار منطقه ۱۲ مشهد و مسئولانی از نیروهای انتظامی و پلیس راهور برای انجام اقدامات پشتیبانی و ایمن‌سازی مکان حادثه حضور داشتند.
همچنین محمد علیشاهی مسئول روابط‌عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد درباره این حادثه گفت: با فوت راننده تانکر حمل سوخت در بیمارستان، آمار جان‌باختگان حادثه دیروز در بزرگراه مشهد به گلبهار به ۲ نفر افزایش یافت.
وی ادامه داد: راننده خودروی کامیون به دلیل شدت جراحات ساعتی قبل در بیمارستان طالقانی این شهر جان خود را از دست داده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، علت دقیق و چگونگی وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راهور استان در دست بررسی است و آتش‌نشانان بعد از ظهر امروز پس از چهار ساعت تلاش برای ایمن‌سازی و رفع نشت گازوئیل جاری شده در این بزرگراه به ماموریت خود پایان دادند.

  • نویسنده :
  • منبع :