19 دی: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ۱۸ جایگاه سیار برای سوخت‌رسانی به زائران اربعین پیش‌بینی‌شده که هم برای خودروهای دیزلی و هم بنزینی ایجادشده است.
جلیل سالاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در گام اول آنچه که تکلیف شده مربوط به خودروهای عمومی بوده است، گفت: در بحث تاکسی‌های فرسوده نیز موضوعاتی مطرح شده است.
وی با بیان اینکه با افزایش کارمزد جایگاه‌های سی ان جی، تمام ظرفیت جایگاه‌های سی ان جی را فعال کنیم ادامه داد: باید ۳۰ تا ۳۴ میلیون لیتر معادل بنزین در مصرف سی ان جی ظرفیت وجود دارد که باید فعال شود. مدیریت مصرف انرژی در کشور باید از روش‌های جایگزین استفاده کنیم.
معاون وزیر نفت افزود: خودروهای فرسوده در دهه ۸۰ جایگزین می‌شدند و شرط اسقاط برای واردات خودرو نیز مطرح شده بود. اکنون نیز در ناوگان خودمان برای نوسازی خودروها وارد شده‌ایم. در حمل و نقل عمومی نیز مواردی مطرح شده تا طرح جایگزینی اتفاق بیافتد که هم در مسائل زیست محیطی و هم کاهش مصرف سوخت مؤثر است.  در خودروسازی نیز باید به سمت تولید خودروهای استاندارد برویم.
وی گفت: در سال ۸۶ سهمیه‌بندی بنزین انجام شد و تغییر در سهمیه آزاد متغیر بوده و با توجه به شرایط تغییر کرده است. کارت سوخت جایگاه‌ها نیز وجود دارد و کسی رغبتی به استفاده از کارت سوخت شخصی برای استفاده از بنزین آزاد ندارد. با توجه به اختلاف قیمتی که با کشورهای همسایه داریم قاچاق سوخت اتفاق می‌افتد.
وی تاکید کرد: تغییری در قیمت وجود ندارد و بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ و بنزنی آزاد ۳ هزار تومان است. قیمت بنزین در تبصره ۱۴ قانون بودجه مشخص شده و هر ماه نیز در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود و روال سوخت‌گیری مانند گذشته ادامه دارد.
وی گفت: ۱۸ جایگاه سیار برای سوخت‌رسانی به زائران اربعین پیش‌بینی‌شده که هم برای خودروهای دیزلی و هم بنزینی ایجادشده است.
معاون وزیر نفت ادامه داد: در مسیر جا به جایی زائرین در انبارهای سوخت افزایش ظرفیت پیش‌بینی‌شده و در مسیرهای پرترافیک سطح دسترسی را افزایش داده‌ایم. با وجود ازدحام جمعیت اما مشکلی در تأمین سوخت وجود ندارد. بین ۵ تا ۷ هزار لیتر به سهمیه سوخت خودروهای دیزلی اضافه شده که در هر مرحله می‌توانند تا ۴۰۰ لیتر سوخت‌گیری کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :