سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۵۱۸ مورخه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱ با عنوان «ضعف مدیریت در تدارک راهپیمایی اربعین» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

وقتی تبلیغات برای رفتن به کربلا و شرکت در راهپیمایی اربعین از چند ماه پیش در کشور آغاز شد تا جایی که حتی مسئولین حاضر شدند وام بدون مراجعه به بانک به زائران بدهند. مردم چنین تصور داشتند که مسئولین امر تمهیدات لازم را برای این حضور گسترده اندیشیده و آنها را تدارک دیده‌اند.
 برخی دست اندرکاران پیش‌بینی می‌کردند ۵ تا ۸ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند. مردم فکر می‌کنند وقتی مسئولان پیش‌بینی می‌کنند برای پیش بینی‌هایشان هم برنامه‌ریزی و تدارک خواهند دید. ولی آنچه این روزها مردم و زوار شاهد آن هستند گویای ضعف و بحران ناکارآمدی است که بر جریان مراسم اربعین حاکم است.
وقتی رئیس جمهور چند بار با وزیر کشور و مسئولین مربوطه تماس می‌گیرد تا مشکلات برطرف شود و وزیر در صحنه حاضر می‌شود، معاون اول رئیس جمهور به مرزمی رود و... حکایت از آشفتگی و بحران در این زمینه دارد
میگویند امسال به علت کم شدن حساسیت‌ها نسبت به بیماری کرونا هجوم انبوه جمعیت باعث ایجاد این مشکلات شده است. یکی نیست در این کشور بگوید، کسی که پیش بینی می‌کند که این مقدار جمعیت حضور پیدا می‌کند ولی برای آن برنامه‌ریزی ندارد و غافلگیر می‌شود باید پاسخگوی این نابسامانی‌ها باشد و حداقل از مردم عذرخواهی کند.
ضعف مدیریت در تدارک مراسم اربعین باعث واکنش‌های زیادی بین مردم، رسانه‌ها و حتی نمایندگان شده است. حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی مجلس به خبرآنلاین گفته است بی‌تدبیری مدیریتی در راهپیمایی اربعین امسال قابل انکار نیست.
مهندس مصطفی میرسلیم هم نوشته است: ستاد اربعین باید جوابگوی عدم برنامه‌ریزی مناسب و ناهماهنگی در اجرا و سوء مدیریت خود باشد. با تعلقات معنوی مردم نباید سهل انگارانه برخورد کرد.


  • نویسنده :
  • منبع :