19 دی: رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن کاغذ احتکاری در یکی از انبارهای بندرعباس کشف و ضبط شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان؛ مجتبی قهرمانی با اعلام این مطلب و اینکه تیم‌هایی متشکل از سازمان بازرسی، پلیس امنیت اقتصادی، تعزیرات حکومتی، صمت، نمایندگان دادستان، مأموریت بازرسی از انبارهای بندرعباس را برعهده گرفته اند، افزود: محموله ۳۵۰۰ تنی کاغذ فقط از یک انبار کشف شده است.
وی بیان داشت: با ورود دستگاه قضایی به موضوع نظارت بر بازار کاغذ، حجم خروجی محموله‌های کاغذ از مبدأ هرمزگان افزایش یافته است که از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۹۰ هزار تن بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال برابری می‌کند.
رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: حدود ۵۶ هزار تن کاغذ در بنادر استان موجود است که ۲۵ هزار تن آن در حال تشریفات گمرکی بوده و برای ترخیص این محموله ها و ارسال به نقاط مختلف کشوردستورهای ویژه‌ای صادر شده است.
قهرمانی با اشاره به تشکیل ۱۱ پرونده با موضوع احتکار و قاچاق کاغذ در سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: پس از صدور حکم نهایی در خصوص پنج پرونده، محتکران و قاچاقچیان به پرداخت بیش از ۳۶۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.
وی افزود: نبود ارتباط بین سامانه‌های بنادر و دریانوردی، گمرکات و وزارت صمت، باوجود صراحت قانونی در این خصوص، مهمترین چالش و مانع اساسی در برخورد با احتکار و قاچاق کالا است که نیازمند چاره اندیشی مسوولان برای حل این مشکل است.
قهرمانی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها توصیه می‌شود فعالان حوزه کاغذ هر چه سریع تر نسبت به ترخیص محموله‌های خود از انبارهای بنادر و گمرکات و عرضه آن به بازار اقدام کنند.
رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: سازمان بازرسی، دادستانی، تعزیرات حکومتی و پلیس و نهادهای متولی، موجودی محموله‌های ارسالی از مبدأ هرمزگان را به نهادهای متناظر در سایر استان‌ها اعلام می‌کند تا از احتکار کاغذ در دیگر مناطق کشور جلوگیری شود.

  • نویسنده :
  • منبع :