19 دی: آستان علوی یکشنبه شب فوت زائر زن ایرانی در پی فشار جمعیت و ازدحام در حرم حضرت امام علی (ع) را تکذیب کرد.
در اطلاعیه‌ای که در تارنمای آستان مقدس حضرت امام علی (ع) آمده، اخبار منتشر شده درباره فوت یک زائر زن ایرانی در حرم امام علی (ع) نادرست عنوان شده است.
در این اطلاعیه از برادران و خواهران مؤمن خواسته شده است تا از پخش هرگونه خبر بدون اطمینان از صحت و سقم آن جدا خودداری کنند.
بر اساس این اطلاعیه، تنها شماری از زائران در پی ازدحام شدید از حال رفتند که سپس کاملا هوشیاری خود را بدست آورده‌اند و هیچ مورد فوتی در داخل صحن‌های حرم حضرت امام علی علیه‌السلام روی نداده است.
پیشتر برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که یک زائر زن ایرانی داخل حرم حضرت امام علی (ع) در شهر نجف اشرف در پی ازدحام شدید جمعیت فوت کرده است.
مراسم اربعین حسینی امسال بعد از ۲ سال محدودیت با شور و حرارت دوچندان در حال برگزاری است و زائرانی که طی دو سال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا از این سفر معنوی بازمانده بودند خود را از مسیرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات می‌رسانند.
پیش تر «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از زائران ایرانی خواست که سفر خود برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را مدیریت و مدت اقامتشان را در کربلا و نجف کوتاه کنند.
آل‌صادق افزود: از زائران عزیز کشورمان تقاضا می‌کنیم به دلیل گرمای زیاد، کمبود آب، یخ و نبود زیر ساخت‌های کافی، سفرشان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را مدیریت و هم مدت اقامتشان را در کربلا و نجف کوتاه کنند تا دیگر زائران عزیز و هموطنانمان بتوانند به فیض زیارت نائل شوند.
همچنین استاندار کربلا پیش بینی کرده است که ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی برای بزرگداشت اربعین حسینی به این استان سفر کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :