19 دی: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پهپاد آرش۲ پهپاد نقطه زن است، گفت: ما پهپاد آرش ۲ را مخصوص تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفتیم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بخشی از یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره رزمایش اخیر ارتش، اظهار کرد: این رزمایش متفاوت با رزمایش‌های گذشته که رویکرد تدافعی داشت، بود. امروز رزمایشی را ما تجربه کردیم تهاجمی و هدف محور بود و این رویکرد برای کسانی که فعالیت‌های نظامی را رصد می کنند، یک تغییر معناداری است. ویژگی بعد، نوع تاکتیکی است که در این رزمایش به کار بردیم یعنی تاکتیک‌هایی که بومی شده هستند. همه ارتش‌های دنیا از یک تاکتیک‌های یکسانی در یک شرایطی استفاده می‌کنند، ولی یک سری تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها بومی ارتش جمهوری اسلامی ایران منحصر به به نیروی زمینی است.
وی افزود: امروز سراغش را شما ندارید که یک نیروی زمینی عملیات متحرک هوایی در شب تاریخ انجام بدهد یعنی عملیاتی به وسیله بالگردها، عملیات تهاجمی، عملیات هلی برن در شب و بالگردهای کبری درگیر بشوند با اهداف خودشان در شب.
فرمانده نیروی زمینی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران اولین بار است و در کشورهای منطقه هم تا آنجا که ما رصد کردیم هیچ کشوری از ارتش کشورهای منطقه قابلیت اینکه در شب بتوانند به وسیله بالگرد هلی برن انجام بدهند و با اهداف بالگردهای تهاجمی درگیر بشوند را ندارند.
وی با بیان اینکه ما به قابلیت تولید موشک شفق با برد از ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر رسیدیم، تصریح کرد: یعنی تقریباً نه و نیم برابر برد موشک امریکایی که پیش از این در اختیار ما بوده است. برای یک هوانیروز برای بالگرد برد موشکی ۲۰ کیلومتر یعنی چی؟ یعنی می‌تواند ۲۰ کیلومتر دورتر از هدف بایستد و هدف را نشانه گیری کند.
وی افزود: موشک ۳۶۰ از این دست تسلیحاتی است که ما اخیراً وارد نیروی زمینی کردیم که چهار ویژگی را دارد یعنی هم دور زن، هم نقطه زن، هم هوشمند است و هم قابلیت شبکه شدن را دارد.
امیر حیدری با اشاره به اینکه در این رزمایش برای اولین بار این موشک را رونمایی کردیم و هدف خودش را به صورت دقیق و نقطه زن نقطه زنی کردیم، گفت: موشک دیگر داریم به نام فجر ۵ که  از خانواده موشک‌های هوشمند و نقطه زن است که باز هم اخیراً نیروی زمینی از آن بهره‌مند است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بهره گیری از قدرت پهپادی در رزمایش اخیر ارتش، بیان کرد: ما پهپاد آرش ۲ را ما مخصوص تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفتیم. یک پرنده بی نظیری است برای این کار ساخته شده است. فرمانده کل ارتش یک ساختاری را تعریف کردند مخصوص نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی که آرش ۲ در آن ساختار سازمانی شده و ما الحمدلله هم در بحث تولیدش هم در بحث به کارگیری اش دستی بر آتش این کار داریم. این پهپاد وارد نیروی زمینی شده و در این رزمایش و در رزمایش آتی هم از قابلیت‌های بیشترش رونمایی خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: آرش۲ پهپاد نقطه زن است یعنی دقیقاً همان نقطه‌ای که موشک ۳۶۰ زد همان نقطه را پهپاد آرش توانست بدون خطا بزند.

  • نویسنده :
  • منبع :