19 دی: مسئول کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی (ع) در عراق گفت: بیش از ۳۳۰۰ خبرنگار، گزارشگر و تصویربردار از عراق و دیگر کشورهای جهان مراسم کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) را پوشش رسانه ای می دهند.
محمد علی انوشه امروز (دوشنبه) در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به وقفه دو ساله عدم حضور خبرنگاران خارجی در پوشش رسانه ای اربعین امام حسین (ع) در مراسم اربعین حسینی در عراق به دلیل فراگیری بیماری کرونا، افزود: امسال شاهد حضور چشمگیر خبرنگاران ایرانی، خارجی و عراقی در این مراسم هستیم؛ به طوری که تاکنون صدها خبرنگار و برنامه ساز ایرانی و خارجی وارد کشور عراق شده اند.
وی با بیان حضور چشمگیر شمار خبرنگاران، مستندسازان و تصویربرداران ایرانی برای پوشش مراسم اربعین حسینی (ع) گفت: ۷۰۰ خبرنگار و مستندساز از رسانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران برای پوشش خبری مراسم راهپیمایی عاشقان سید الشهدا(ع) در عراق حضور یافته اند تا وحدت بین دو ملت ایران و عراق را در این مراسم بی نظیر به مخاطبین خود ارسال کنند.
انوشه با بیان این که "اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی" با بسیج همه امکانات و تجهیزات خود، بطور گسترده مراسم اربعین حسینی (ع) را به صورت ویژه پوشش رسانه ای می دهد، تصریح کرد: با هماهنگی و تشکیل کارگروه مشترک با دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های مختلف فرهنگی رسانه ای و دینی عراقی و ایرانی همه امکانات برای ارسال تصاویر راهپیمایی عظیم و منحصر به فرد و میلیونی اربعین حسینی (ع) به جهانیان فعال شده است.
نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در کربلای معلی افزود: این کارگروه با تعیین شعار "انا من حسین" (من از حسین هستم) و با پیش بینی سفر شمار عظیم زائران حسینی به کربلای معلی، فعالیت‌های خود را از چند ماه پیش آغاز و مخابره تصاویر لحظه ای از راهپیمایی محبان اهل بیت (ع) به سوی کربلای معلی را از منطقه "راس البیشه" در نزدیکی بصره از ۲۸ ماه محرم (چهارم شهریور) که حدود ۶۵۰ کیلومتر تا کربلای معلی فاصله دارد، کلید زد.
انوشه تاکید کرد: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین حسینی (ع) برای مخابره تصاویر بزرگترین راهپیمایی جهان، بیش از ۵۰ فرکانس ماهواره‌ای اختصاص داده و صدها دوربین تصویربرداری زمینی و هوایی نیز در ۱۳ مسیر اصلی به سمت کربلای معلی مستقر کرده تا تصاویر سیل مشتاقان اهل بیت (ع) را در این کنگره عظیم به کل دنیا ارسال کند.
انوشه تصریح کرد: همچنین بیش از ۸۰ مرکز اطلاع‌رسانی و فضای مجازی مجهز به سیستم‌های ماهوارهای اینترنتی در مسیرهای منتهی به کربلای معلی ایجاد شده تا خبرنگاران بتوانند لحظه به لحظه این پدیده بی‌نظیر را به مردم دنیا مخابره کنند.
وی با اشاره به فعالیت همزمان چند رادیوی ایرانی و خارجی در مراسم امسال اربعین حسینی (ع) گفت: امسال نیز رادیو اربعین، رادیو زیارت و چندین رادیو خارجی همراه با زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی همراه می باشند و لحظه به لحظه به صورت زنده برای مخاطبین خود برنامه پخش می کنند.
نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در کربلای معلی همچنین با اشاره به امکانات ایجاد شده اینترنتی برای زایران حسینی (ع) در مسیر راهپیمایی بیان داشت: با توجه به تدابیری که شرکت‌های مخابراتی عراقی برای زائران حسینی (ع) ایجاد کرده‌اند، زائران ایرانی، خارجی و عراقی سیدالشهدا (ع) می‌توانند به سهولت از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با خانواده‌های خود در ارتباط باشند و تصاویر کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :