19 دی: خانواده شهدای ترور کشور در واکنش به حمایت دولت آلبانی از گروهک تروریستی منافقین، پذیرش یک گروه تروریست شبه نظامی و آدم کش را نه مهمان‌نوازی بلکه یک فریب‌کاری دانست.
خانواده شهدای ترور کشور در واکنش به حمایت دولت آلبانی از گروهک تروریستی منافقین در نامه‌ سرگشاده‌ای با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ سال از معامله مخفیانه دولت آمریکا با دولت آلبانی برای پذیرش اعضای گروهک تروریستی منافقین (مجاهدین خلق) در داخل کشور شما می‌گذرد؛ خطاب به مردم آلبانی نوشت: درست زمانی که در نتیجه تلاش‌های دولت و مردم عراق، فشارها برای اخراج منافقین از این کشور فزونی گرفته بود و هیچ کشوری حتی ایالات متحده حاضر به پذیرش اعضای این گروه بدسابقه در خاک خود نبود، این مقامات آلبانی بودند که در نهایت با اجبار واشنگتن و دریافت تنها ۲۰ میلیون دلار، تنها کشور جهان بود که حاضر شد با پذیرش این ریسک و با آگاهی از مشکلات ناشی از آن برای امنیت و مردم آلبانی، بیش از ۲ هزار تن از اعضای یک گروه تروریستی شبه نظامی را در خاک خود بپذیرد.
خانواده شهدای ترور کشور افزودند: برخلاف تعهدی که آلبانی در خلال سفر وزیر امور خارجه خود به تهران در ابتدای دی ماه ۱۳۹۵ به مقامات ایرانی داده بود، متأسفانه از همان ابتدای ورود این گروهک تروریستی به خاک آلبانی، اقدامات ضدایرانی آن آغاز و آلبانی تبدیل به کانونی برای دخالت‌های این گروه تروریستی و کشورهای متخاصم با ایران شد و دولت آلبانی آگاهانه زمینه را برای فعالیت‌های بیشتر منافقین و طراحی اقدامات هسته‌های تروریستی آن در داخل خاک ایران موسوم به کانون‌های شورشی مهیا کرد.
این نامه همچنین تاکید کرد: مقامات آلبانیایی از نمایندگان پارلمان گرفته تا مقامات احزاب و حتی رئیس جمهور با نقض تعهدات، در دخالتی آشکار در امور داخلی ایران و حمایت از یک گروه تروریستی بدنام، به طور مستمر با سرکرده این گروه در داخل اردوگاه «دورس» دیدار می‌کنند. این حجم از ارتباطات، علاوه بر اینکه گمانه‌ها درباره پرداخت‌ها و کمک‌های مالی منافقین به این افراد را بیشتر می‌کند، نشان می‌دهد که تیرانا به طور مشخص و بدون درک روشن از توان پاسخگویی ایران، خود را در خط دشمنان مردم کشورمان تعریف کرده است.
خانواده شهدای ترور کشور در ادامه با یادآوری حمایت سیاستمداران آلبانی از گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد: حضور پارلمانترها و سیاستمداران آلبانی در نشست منافقین در تیر ۱۳۹۵ در پاریس، حضور لیندا چاوز نماینده سابق کنگره آمریکا در اردوگاه منافقین در تیرانا در فوریه ۲۰۱۷، دیدار سناتور آمریکایی مک کین با سرکرده منافقین در تیرانا در آوریل ۲۰۱۷، دیدار سه سناتور آمریکایی جمهوری خواه از اردوگاه منافقین در تیرانا در آگوست ۲۰۱۷، دیدار نایب رئیس پارلمان و تعدادی از نمایندگان آلبانی از این اردوگاه در دسامبر ۲۰۱۸، حضور پاندلی مایکو نخست وزیر پیشین و فاتمیر مدیو رهبر حزب جمهوری خواه در نشست منافقین در پاریس در تیر ۲۰۱۸، اخراج سفیر ایران در دسامبر ۲۰۱۸، دیدار تعدادی از اعضای پارلمان آلبانی از اردوگاه منافقین در تیرانا در فوریه ۲۰۱۹، حضور وزیر ارشد دولت آلبانی و معاون حزب دمکرات در اردوگاه منافقین در تیرانا در مارس ۲۰۱۹، حضور رئیس جمهور الیر متا و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور در اردوگاه منافقین در تیرانا در سپتامبر ۲۰۱۹، سخنرانی ضدایرانی و حمایت‌آمیز ادی راما نخست وزیر آلبانی از منافقین در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۹، حمایت سالی بریشا نخست وزیر پیشین آلبانی از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰، اخراج دو دیپلمات ایرانی از تیرانا در ژانویه ۲۰۲۰، حمایت ادی راما از منافقین و اعلام عدم تغییر این موضع در ژانویه ۲۰۲۰، حضور مایک پمپئو وزیرخارجه اسبق آمریکا در اردوگاه منافقین در تیرانا و اظهارات ضدایرانی در می ۲۰۲۰، حضور مایک پنس معاون سابق ترامپ در اردوگاه منافقین در تیرانا در ژوئن ۲۰۲۰ و موارد متعدد دیگر که همه اینها اثبات می‌کند چرا مردم ایران به درستی معتقدند دولت آلبانی، آگاهانه در مسیر دشمنی و همکاری در برنامه ریزی و انجام اقدامات خرابکارانه علیه کشورمان گام برداشته است.
خانواده شهدای ترور کشور تصریح کردند: همزمان با این دیدارها و ارتباطات مشکوک، حملات سایبری علیه کشورمان افزایش یافت و هسته‌های تروریستی مجاهدین خلق موسوم به کانون‌های شورشی نیز، بر دامنه فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی خود علیه مراکز و اماکن مختلف کشورمان افزودند. اگر تنها بخشی کوچک از این توطئه‌ها و مداخلات خصمانه، توسط ایران علیه آلبانی انجام می‌شد، واکنش تیرانا چه بود؟  
خانواده قربانیان ترور ایران در ماجرای اعلام قطع روابط سیاسی دولت آلبانی با ایران که آن را در ادامه روند اثرگذاری و اعمال فشار برخی کشورها و همچنین گروهک تروریستی منافقین بر دولت آلبانی می‌داند، معتقد است که مقامات سیاسی آلبانی، بدون درنظر گرفتن منافع بلندمدت شهروندانشان، به طور پرشتابی در حال تبدیل کردن آلبانی به یک کانون بحران‌زای امنیتی برای اروپا، بالکان و ایران هستند. آنها ظاهرا فراموش کرده اند که در حال پشتیبانی کامل از یک گروه تروریستی هستند که بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از شهروندان و مقامات عالی ایرانی را ترور و مسئولیت همه این ترورها را پذیرفته است.
در ادامه این نامه آمده است: تلاش ما این است که شما تجربه ناخوشایند ما از حضور یک گروه تروریستی و اقدامات خونین آن علیه امنیت و شهروندان کشورمان را نیازمایید. پذیرفتن ادعاهای بهت آور مقامات سیاسی آلبانی در خصوص میزبانی از «تعدادی مخالف ایرانی» به عنوان میهمان، فریب افکار عمومی برای توجیه پذیرش یک گروه شبه نظامی تروریست است. پیشنهاد ما این است که برای شناخت واقعیت منافقین، به تاریخ، اظهارات قربانیان، گزارش های بین المللی، خاطرات و گفته های اعضای جداشده این گروه مراجعه کنید تا ببینید چگونه گروهی که هزاران ایرانی و شهروند عراقی را ترور کرده و در دهه های ۸۰ و ۹۰ (میلادی) بخشی از بازوی نظامی و امنیتی صدام حسین دیکتاتور عراق بوده است، به کشور شما تحمیل شد.
خانواده شهدای ترور کشور با بیان اینکه آلبانیایی‌ها مهمان نواز هستند؛ افزودند: با این وجود پذیرش یک گروه تروریست شبه نظامی و آدم کش در هیچ کجای دنیا مهمان‌نوازی نیست بلکه یک فریب کاری برای توجیه پذیرش گروهی است که هیچ کشوری در دنیا به دلیل نگرانی‌های امنیتی و تبعات حقوقی، آن را نپذیرفت.
خانواده شهدای ترور هم تصریح کردند: انتظار ما به عنوان بخشی از جامعه قربانیان ترور در جهان از شما شهروندان آلبانیایی این است که به تهدیدات و پیامدهای ناشی از حضور تروریست‌ها در کشورتان واقف و آگاه باشید. هیچ کشوری در دنیا نباید به زباله‌دانی برای تروریست‌ها تبدیل شود. تروریست‌ها باید محدود شوند تا زمینه محاکمه عادلانه آنها برای ایجاد صلح و امنیت پایدار در دنیا فراهم شود.
  • نویسنده :
  • منبع :