19 دی: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از امداد رسانی به ۲۷ زائر مصدوم ایرانی در خاک عراق در چهار روز گذشته خبر داد.

امیر عباس نجفی بابادی دوشنبه شب در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: از ۱۷ شهریور تاکنون ۲۵۰ زائر مصدوم به مراکز درمانی خوزستان انتقال یافتند که از این میان ۲۷ مورد خدمات از نقطه صفر مرزی و کشور عراق منتقل شدند که از این میان هفت مورد مربوط به روز دوشنبه بود و عمده موارد ناشی از ضربه یا حوادث جاده‌ای بوده‌اند. 

وی در ادامه شمار خدمات درمانی در بازه زمانی ۱۷-۲۰ شهریور ماه سال جاری را ۲ هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت ۷۰۰ مورد درمان سرپایی برای زوار مصدوم انجام شده و ۷۵۶ مراجعه دیابت بوده است.

نجفی بابادی به توان جمعیت هلال احمر مستقر در مرزهای خوزستان اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان با ۴۸۶ نفر، ۲ دستگاه خودروی سیار ارتباطات، ۲ فروند بالگرد، نزدیک ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ست نجات و کمک در حال خدمات رسانی به زائران حسینی هستند. 

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان، نیروهای هلال احمر با ۱۵ پست موقت، ۱۷ پایگاه و ۲ قرارگاه مرزی تا ۳۱ شهریور آماده خدمات رسانی به زوار هستند.‌

  • نویسنده :
  • منبع :