19 دی: وزیر امور خارجه آمریکا با لحنی تحکم‌آمیز از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه با لحنی تحکم‌آمیز از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

پامپئو در توئیتر عکسی از خودش را منتشر کرده که در قسمتی از آن با حروف بزرگ نوشته شده است: «تحریم‌های تسلیحاتی را تمدید کنید.»

وی در متن این پیام توئیتری نوشته است: «از اسرائیل گرفته تا خلیج [فارس]، کشورهای خاورمیانه- که بیشتر از همه در معرض ستیزه‌جویی‌های ایران قرار دارند یکصدا می‌گویند: تحریم‌های تسلیحاتی را تمدید کنید. شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت دارد به آنها گوش بدهد.»

ادعای پمپئو بعد از شکست تلاش او در شورای امنیت برای مجاب کردن کشورها به همراهی با موضع آمریکا در تمدید این تحریم‌ها صورت گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا روز ۱۰ تیر در نشست شورای امنیت با موضوع اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ از کشورهای عضو این شورا خواست تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایران را تمدید کنند.

روسیه و چین به صورت مستقیم و متحدان کلیدی آمریکا به صورت دوپهلو این درخواست پامپئو را رد کردند.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تلاشی را برای جلوگیری از انقضای این توافق آغاز کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس