19 دی: رییس جمهور اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان و کشورهای منطقه را از سیاست های اصولی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در گام نخست توانستیم اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنیم و در گام دوم نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران و حضور فعالش در منطقه را دنبال می کنیم.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه قبل از سفر به ازبکستان در پاویون فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر به دعوت رئیس جمهور ازبکستان برای دیدار دو جانبه رسمی و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هدف از این سفر تقویت سیاست همسایگی، تقویت همگرایی و عمق بخشیدن به چندجانبه گرایی است؛ بدون تروید در سیاست همسایگی در گام نخست توانستیم اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنیم و در گام دوم نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران و حضور فعالش در منطقه را دنبال می کنیم به نحوی که بتوانیم با زیرساختهایی که در آسیا و کشورهای همسایه وجود دارد و قدرت و توان اقتصادی، نظام پولی و بانکی و همه پیشرفت های امروز منطقه و ظرفیت ها را کنار هم قرار دهیم و بهترین استفاده را برای منافع ایران داشته باشیم.
رئیسی با بیان اینکه دیدارهای دوجانبه در حاشیه اجلاس سران شانگهای به توسعه روابط منطقه کمک می‌کند، ادامه داد: در این دیدارها با سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ شانگهای درباره مسائل منطقه‌ای، و توسعه بین‌المللی گفت‌وگو می‌کنیم تا ایران در منطقه و جهان بیش از قبل نقش آفرینی کند و اثر بخش باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که این سفر در راستای سفرها و ارتباطاتی که با کشورهای همسایه داریم، گامی برای توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط ایران و کشورهای همسایه و منطقه باشد.


  • نویسنده :
  • منبع :