19 دی: فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: تاکنون ۱.۶میلیون زائر اربعین حسینی از طریق مرزهای زمینی وهوایی به کشور بازگشتند.
سرتیپ محمد شرفی بامداد پنجشنبه در جریان بازدید از پایانه مسافری مرزی چذابه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه هم اینک با موج سنگین بازگشت زائران به کشور از مرزهای شش گانه و مرز هوایی رو به رو هستیم، افزود: همه امکانات برای بازگشت روان و بدون معطلی زائران به کشور بسیج شده و عوامل انتظامی توان خود را برای پذیرش زائران به کار گرفتند.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر با دو وضعیت متفاوت در خصوص رفت و برگشت زائران رو به رو هستیم، افزود:هم اکنون ورودی به کشور بیشتر از عزیمت به کربلا است و در روزهای آینده بازگشت زائران به اوج خود خواهد رسید.
فرمانده قرارگاه اربعین در فراجا در ادامه افزود: بر اساس گزارش پلیس گذرنامه فراجا، بیش از سه میلیون زائر برای شرکت در کنگره بین المللی اربعین به کربلای معلا مشرف شدند.
شرفی با اشاره به مشکلات هفته گذشته برای ورود به خاک عراق افزود: خوشبختانه با هماهنگی مسئولان ارتش عراق، این وضعیت به سرعت مدیریت شد و هم اکنون در بهترین وضعیت ورود به عراق و بازگشت زائران به کشور روبرو هستیم.
وی به زائران  اربعین توصیه کرد سفر خود را مدیریت کرده و توقف در عراق را به حداقل برسانند تا دولت عراق بتواند انبوه زائران اربعین را مدیریت کند.
فرمانده قرارگاه اربعین در فراجا از زائران خواست پس از استراحت و رفع خستگی حرکت خود را به سوی شهرهای خود شروع کنند و با ماموران انتظامی و پلیس راهور همراهی لازم را داشته باشند.
شرفی در جریان بازدید از مرز چذابه با فرماندهان مرزبانی و انتظامی دیدار و گفت و گو کرد و دستورات لازم را برای خدمت رسانی بیشتر به زائران صادر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :