19 دی: مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس آخرین آمار احصاء شده از کنکور ۱۴۰۱ گفت: از مجموع یک‌ میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلبی که در این آزمون مجاز به انتخاب‌رشته شده بودند، ۵۸۹ هزار و ۷۰۶ نفر انتخاب‌رشته کردند.

انتخاب رشته آزمون سراسری امسال از روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ شامگاه ۲۲ مرداد فرصت داشتند انتخاب‌رشته کنند. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان زمان مهلت انتخاب رشته و تمدید بار اول آن (تا ساعت ۲۴ شامگاه ۲۴ مرداد ماه) در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود که بیش از ۵۸۲ هزار نفر داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ انتخاب‌رشته کرده اند اما زمان انتخاب رشته بار دیگر هم تمدید شد و داوطلبان جامانده فرصتی دوباره یافتند که از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند. 

علیرضا کریمیان امروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: پس از اتمام زمان انتخاب‌رشته در روز ۱۷ شهریور ماه و استخراج اطلاعات داوطلبان، در مجموع ۵۸۹ هزار و ۷۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب‌رشته، فرم انتخاب‌رشته آزمون سراسری را در سال ۱۴۰۱ پُرکردند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ طی چهار روز و از روز چهارشنبه (هشتم تیر) در گروه آزمایشی هنر با شرکت ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب آغاز شد. داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی نیز صبح پنجشنبه (۹ تیر) به رقابت با یکدیگر پرداختند. 

در آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ داوطلب و در گروه آزمایشی ریاضی و فنی با تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر و گروه آزمایشی هنر ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر شرکت کردند. 

۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر هم در گروه آموزشی علوم تجربی صبح جمعه (۱۰ تیر) در آزمون سراسری ۱۴۰۱  با یکدیگر رقابت کردند. همچنین ۱۹۰ هزار و ۹۱۰ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه (۱۱ تیر) در آزمون سراسری امسال شرکت کردند. 

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر داشت، با توجه به اینکه داوطلبان علاوه بر گروه اصلی می توانستند در گروه های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) بود.

حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور نیز چندی پیش، از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در هفته آخر شهریور ماه خبر داده بود.

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :