19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: دمای استان‌های شمالی کشور و همچنین تهران در سه روز آینده تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
«امین نقشینه» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: امروز صبح در سواحل شمال کشور بارش‌ها آغاز شد و برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و خراسان شمالی بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی کرده‌ایم که همراه با کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه‌سانتی‌گراد خواهد بود. اکنون استان‌ اردبیل نسبت به روز گذشته ۶ درجه‌سانتی‌گراد و ایلام ۷ درجه درجه‌سانتی‌گراد خنک‌تر شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: در روزهای جمعه و شنبه در سواحل شمال شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود که به شمال‌شرق کشور و استان‌های خراسان شمالی نیز گسترش پیدا خواهد کرد. در سه روز آینده ارتفاعات جنوبی سیستان و کرمان و شمالی استان هرمزگان در ساعات اوایل عصر و شب رشد ابر دارند که منجر به رگبار پراکنده می شود.
نقشینه افزود: در سه روز آینده برای ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات شمالی هرمزگان در ساعات ابتدایی شب شاهد رشد ابر خواهیم بود که می‌تواند به رگبار پراکنده و رعد و برق منجر شود.
وی تصریح کرد: در سه روز آینده در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور و برخی نواحی مرکز و استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد شدید است که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را برهمراه خواهد داشت.
این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در ۲ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و سازمان هواشناسی نیز در این خصوص هشدار صادر کرده است. برای دریای خزر در نواحی ساحلی افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی یک تا یک و نیم متر و دور از ساحل به ۲.۵ متر می‌رسد.
نقشینه افزود: خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ و تورهای صیادی، اختلال در تردد، خسارت به شناورهای کوچک و تفریحی وجود دارد و سازمان هواشناسی توصیه کرده است که فعالیت‌های تفریحی و شنا کردن باید کاملا با محدودیت مواجه شوند. تا ظهر جمعه این شرایط را در دریای خزر خواهیم داشت. خلیج فارس و غرب تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم می‌شود.
وی درباره وضعیت جوی استان تهران نیز تاکید کرد: در استان تهران شاهد باد شدید خواهیم بود. برای مناطق جنوب تهران باد و گرد و خاک و شمال تهران در ارتفاعات آبعلی، دماوند و فیروزکوه بارش پراکنده‌ای رخ می‌دهد که در مقداری بارش نیز در کوهستان‌های شمال‌شرق تهران خواهیم داشت. همچنین باد شدید برای کل استان به وقوع می‌پیوندد.
بیشینه دما امروز پنجشنبه در تهران به ۳۴ درجه‌سانتی‌گراد می‌رسد و این استان نیز با کاهش دما در سه روز آینده رو به رو خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :