19 دی: شاهدان ماجرای حمله فردی به حاضرین در دعای ندبه صبح جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در مسجد حاج عباس در خیابان حافظ شیراز از جزئیات موضوع گفتند و دادستان عمومی ‌و انقلاب مرکز استان فارس نیز از ورود دستگاه قضا به موضوع خبرداد.
حوالی ساعت ۹ صبح جمعه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ فردی در مسجد حاج عباس شیراز به شهروندان حاضر در مسجد برای قرائت دعای ندبه حمله ور شد و بنا به اعلام مرجع قضایی، ۹ نفر را مجروح کرد.
یکی از شاهدین این ماجرا به خبرنگار ایرنا گفت: در میانه دعای ندبه فردی تنومند ایستاد و با صدایی بلند گفت که برای هدایت مردم آمده است.
یکی دیگر از نمازگزاران مسجد نیز اظهار داشت: زمانی‌که دعای ندبه تمام شد، ان فرد چاقویی را از داخل مسجد برداشت و شهروندان حاضر را مجروح کرد و پس از بازداشت گفت که به من الهام شده بود که به مردم حمله کنم!
براساس اظهارات شاهدان، این فرد سلاح سردی به همراه نداشته و با چاقویی که از آبدارخانه مسجد تهیه کرده بود، به ضرب و جرح شهروندان اقدام کرد. 
در گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان فارس نیز آمده است: پس از برگزاری دعای ندبه در مسجد حاج عباس شیراز یکی از حاضران در مسجد با استفاده از کارد موجود در آبدار خانه مسجد اقدام به حمله و مصدومیت ۹ نفر از نمازگزاران کرد.
ورود دستگاه قضایی به ماجرای مسجد حاج عباس
در پی وقوع حمله فردی به نمازگزاران مسجد حاج عباس شیراز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز از تشکیل تیم مشترک انتظامی و امنیتی تحت نظارت سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز در راستای بررسی ابعاد این حادثه خبر داد.
سید مصطفی بحرینی جمعه با بیان اینکه از لحظه وقوع حادثه یکی از معاونین دادستان مرکز استان در مسجد حاضر شد گفت: فرد ضارب دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده و ارجاع به بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی ‌و جرائم امنیتی شیراز جهت تحقیقات به تیم مشترک پلیس اطلاعات و آگاهی استان تحویل شده است.
وی افزود: پس از حضور مقام قضایی در بیمارستان و بررسی وضعیت مصدومان حادثه مسئولان بیمارستان از مساعد بودن حال هر ۹ مصدوم حادثه خبر دادند.
این مقام قضایی تصریح کرد: هویت ضارب مشخص شده است و تحقیقات در خصوص انگیزه ارتکاب این اقدام مجرمانه توسط متهم در حال بررسی است.
گزارش پلیس 
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز نیز پیش از این آمار مصدومان را هشت نفر ذکر کرده و گفته بود: فردی که صبح جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱، هشت شهروند را در مسجد حاج عباس در خیابان حافظ شیراز به وسیله چاقو مجروح کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ فرج شجاعی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۹ صبح جمعه به دنبال تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مجروح شدن چند نفر شهروند شیرازی توسط یک فرد در یکی از مساجد شیراز، ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
این مقام انتظامی افزود: متهم با تلاش ماموران کلانتری ۳۴ جام جم دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد و مصدومان نیز توسط چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار داشت: بر اساس استعلام صورت گرفته، وضعیت مصدومان رضایتبخش است و تحقیقات از متهم درخصوص علت و انگیزه ارتکاب این جرم در دست بررسی است.
سرهنگ شجاعی بابیان اینکه مسئولان انتظامی شیراز با حضور در بیمارستان از مصدومان حادثه عیادت و دلجویی کردند از شهروندان خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه اخبار را از طریق منابع رسمی و خبرگزاری های معتبر پیگیری و دریافت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :