19 دی: رئیس کل دادگستری تهران با تاکید بر رسیدگی ویژه، سریع و دقیق به پرونده «مهسا امینی» گفت: مردم شریف مطمئن باشند قوه قضاییه و مدعی العموم پیگیر این موضوع هستند.
به گزارش دادگستری کل استان تهران، علی القاصی مهر پس از صدور دستور بررسی پرونده علت فوت مهسا امینی در هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی از نماینده وزیر کشور و کارگروه مربوطه در پزشکی قانونی خواست در اسرع وقت گزارش‌ها و جمع‌بندی‌های خود را به قوه قضاییه ارسال کنند.
بر اساس این گزارش، رئیس کل دادگستری تهران تاکید کرده روند بررسی‌های دقیق قضایی از همان ساعات اولیه وقوع این اتفاق آغاز شده است.
القاصی مهر تصریح کرد: نتیجه بررسی‌ها در مراحل مختلف اطلاع رسانی خواهد شد و مردم شریف مطمئن باشند قوه قضاییه و مدعی العموم پیگیر این موضوع هستند و این پرونده به صورت ویژه، سریع و دقیق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

همچنین رئیس کل دادگستری استان کردستان در پیامی ضمن عرض تسلیت به پدر، مادر و تمامی بازماندگان مرحومه مهسا امینی، دختر جوان سقزی که روز جمعه در تهران درگذشت از پیگیری و بررسی این پرونده توسط دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام حسینی از دستور ریاست معظم قوه قضاییه برای تشکیل پرونده ویژه در این خصوص در دادگستری استان تهران خبر داد.
وی افزود: دادگستری استان کردستان به ویژه هیات نظارت و بازرسی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان بررسی پرونده آن مرحومه را بصورت ویژه و جدی پیگیری خواهد کرد و نتیجه این اقدامات به اطلاع عموم مردم خواهد رسید و در صورت احراز هرگونه قصور یا تخلف، با خاطیان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :