19 دی: «کامران قاسم‌پور» در مبارزه حساس فینال وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان با ارایه کشتی حساب شده و شکست حریف سرسخت آمریکایی نخستین طلای تیم ملی را در صربستان ثبت کرد و یکی از چهار شکست نمایندگان کشورمان برابر حریفان آمریکایی را نیز جبران کرد.
کامران قاسم‌پور دارنده طلای بزرگسالان و امیدهای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ادلان ویسخانوف از فرانسه را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله احمد باتایف از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.
قاسم‌پور در مبارزه مرحله نیمه‌نهایی با میریانی مایسورازده از گرجستان روبرو شد و حریف خود را ۵ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد.  
آزادکار جویباری تیم ملی در فینال جهانی یک‌بار دیگر به مصاف جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا رفت و با ارایه کشتی جسورانه توانست در همان وقت نخست با گرفتن یک خم و دوخم حریف خود، او را خاک کند و ۲ امتیاز شیرین کسب کند و در ادامه کاکس هر چه زد به در بسته زد و نتوانست از دستان پرقدرت قاسم‌پور عبور کند تا مبارزه حساس فینال وزن ۹۲ کیلوگرم با نتیجه ۲ بر صفر به سود آزادکار کشورمان به اتمام برسد تا او ضمن کسب نخستین طلای تیم ملی در پیکارهای جهانی، دومین طلای جهانی خود را نیز کسب کند.
قاسم‌پور سال گذشته در نیمه نهایی پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ مقابل این حریف قدرتمند آمریکایی به پیروزی رسیده بود.

«کامران قاسم‌پور» بعد از کسب مدال طلای وزن ۹۲ کیلوگرم پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: مردم در این چند روز، منتظر کسب مدال طلا بودند و خیلی خوشحالم که این کار را انجام دادم و این مدال را به همه مردم کشورم تقدیم می‌کنم.

وی اظهار کرد: این پیروزی را به تمامی هم‌وطنان و مردم کشورم تبریک می‌گویم که چند روزی منتظر کسب مدال طلا بودند. امیدوارم با این مدال دلشان را شاد کرد باشیم.
وی بیان کرد: این پیروزی اتفاقی نبود خدا را شکر توانستم نتیجه زحماتم را بگیرم و دل هم وطنان و خودم و کادر فنی و مربیان همه آنهایی خالصانه تلاش کردند، تشکر می‌کنم. کاکس کشتی‌گیر پرتوانی بود و با برنامه کشتی گرفت.
قاسم پور در خصوص آسیب دیدگی خود از ناحیه صورت گفت: این اتفاق در حین کشتی بود چرا که فشار بازی زیاد بود.


  • نویسنده :
  • منبع :