19 دی: وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر ضرب و شتم «مهسا امینی» از طرف دستگاه‌های نظارتی به ما ارائه نشده است، گفت: روی این مساله حساس و منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم.
احمد وحیدی شنبه‌ شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با ارائه آخرین گزارش از بررسی پرونده مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ای که دیروز بر اثر سکته در مجتمع قضایی ارشاد در بیمارستان کسری فوت کرده است، گفت: ما روی این مساله حساس بودیم که ببینیم آیا ضرب و شتمی اتفاق افتاده است یا نه، که تاکنون چنین گزارشی از سوی دستگاه‌های نظارتی به ما ارائه نشده است؛ علاوه بر این چند بانو پرسنل رسمی فراجا در آنجا هستند و اساسا وسیله‌ای مانند باتون برای ضرب و شتم وجود ندارد.
وزیر کشور با بیان اینکه مساله بعدی انتقال به موقع این دختر جوان به بیمارستان بود، افزود: بررسی کردیم که آیا وی به موقع بعد از وقوع حادثه به بیمارستان منتقل شد یا نه، که گزارش نشان می‌دهد بلافاصله پزشک در آنجا حاضر شد و همزمان اورژانس با فاصله بسیار کمی به صحنه رسید و سعی می‌کنند او را در محل احیا کنند.
وحیدی افزود: بعد از آن فورا او را به نزدیکترین بیمارستان که پزشکان متخصصی هم دارد منتقل کردند و از لحاظ درمانی هم براساس بررسی‌های انجام شده کار طبق روال و با سرعت انجام شد.
رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به اینکه بررسی‌های پزشکی قانونی در حال انجام است، گفت: این بررسی‌ها دقیق، عمیق و همه جانبه است بنابراین باید منتظر این باشیم تا پزشکی قانونی به جمع‌بندی برسد و نظر نهایی خود را ارائه کند.
وحیدی خاطرنشان کرد: همزمان سایر بررسی‌ها در حال انجام است و موضوع در دستور کار پیگیری قرار دارد و همه جوانب به دقت در حال بررسی است.
رئیس شورای امنیت کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام نشدن نظر کامل پزشکی قانونی، آیا تدفین او مغایرتی ندارد، گفت: تدفین با کامل نشدن نظر پزشکی قانونی در تضاد نیست و پزشکی قانونی نمونه‌های لازم را برداشته و سپس اجازه دفن را صادر کرد.
وحیدی ادامه داد: دختر خانمی فوت کرد که همه متاسف و متاثر شده اند و دلایل پزشکی باید بیاید اما در عین حال گفته می‌شود مشکل قلبی و سابقه بیماری داشت و در ۵ سالگی این دختر جراحی شد. به نظر اصلی را باید مقامات به موقع ارائه کنند.
وی با بیان اینکه کار براساس رویه قانونی انجام شده است، گفت: از اینکه این کار با اشتباهی همراه بود که منجر به فوت این خانم شده است هم در دستور کار قرار دارد و در حال بررسی آن هستیم که آیا فرایند غیرقانونی انجام شده یا نه، ولی در عمل باید منتظر نتیجه کامل باشیم تا نظر نهایی ارائه شود.
وزیر کشور ادامه داد: با همه شاهدان عینی، اعضای خانواده و دیگران هم صحبت خواهیم کرد اما از آنجا که خانواده امروز درگیر تشییع جنازه فرزند خود بودند بعداً با آنها صحبت می‌شود و از همه می‌خواهیم با طرح مسائل غیر واقعی و غیر صحیح به تالمات روحی خانواده اضافه نکنند.
وحیدی تصریح کرد: در نهایت اینکه پس از اخذ همه نظرات دستگاه‌های نظارتی و همچنین نظرات پزشکی قانونی جمع بندی نهایی انجام می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :