19 دی: شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۲۷ شهریورماه) با ۱۱ هزار و ۱۸۳ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۷۷ هزار واحدی ایستاد.
شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۹۸۱ واحد کاهش به ۴۰۱ هزار و ۹۰۸ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۷۸۳ واحد افت به ۲۴۰ هزار و ۳۹۹ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۹ ‌هزار و ۵۳۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۸‌هزار و ۴۷۴ واحد کاهش را ثبت کرد.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۶۸۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۶۰ واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۵۶ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۴۹ واحد و سپنتا (فپنتا) با ۴۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.
در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۴۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۰۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۳۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۲۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۲۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۶۴ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۴۳۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۷۸ میلیون و ۷۸۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۲ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۳۰ واحد رسید.
در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۹۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۶۷ هزار و ۵۲۵ نوبت بود.
زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، بهمن دیزل (خدیزل)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و بیمه پاسارگاد (بپاس) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :