19 دی: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: ۲۴.۵ درصد از ظرفیت مخزن سد ساوه دارای آب است.
عزت الله آمره ای در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سدهای استان مرکزی اظهار کرد: سد کمال صالح شازند با ظرفیتی بالغ بر ۹۵ میلیون مترمکعب در حال حاضر ۴۶ میلیون مترمکعب آب در مخزن خود دارد که این رقم معادل ۴۸.۵ درصد ظرفیت سد است.
وی افزود: در سد الغدیر ساوه نیز ۶۸ میلیون مترمکعب آب وجود دارد در حالی که کل حجم مخزن بالغ بر ۲۷۷ میلیون مترمکعب است. با توجه به وضعیت بارندگی ها در حال حاضر ۲۴.۵ درصد سد پرآب است.
آمره ای گفت: استان مرکزی دارای ۷۳ میلیون مترمکعب ظرفیت آبی به کمک سدها و بندهای کوچک است که در حال حاضر این سدها و بندها ۷.۸ میلیون مترمکعب آب در خود ذخیره دارند.
وی با اشاره به اینکه این استان به صورت کلی به کمک سدها و بندهای بزرگ و کوچک خود می تواند ۴۵ میلیون مترمکعب آب در اختیار داشته باشند، حجم فعلی آب در اختیار از طریق مخازن مذکور را ۱۲۱.۸ میلیون مترمکعب عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی در خصوص منابع و مصارف آب در استان مرکزی گفت: منابع آبی استان ۲.۸ میلیارد مترمکعب است که از این میزان ۶۸ درصد چاه، ۸ درصد قنات، ۲۰ درصد آب سطحی و ۴ درصد چشمه است و حدود ۹۱ درصد آب در بخش کشاورزی، ۴ درصد فضای سبز، ۵.۲ درصد شرب و ۳.۴ درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :