سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۵۲۴ مورخه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ با عنوان «اطلاعیه مهم و قابل توجه» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر با صدور اطلاعیه‌ای خواستار جرم‌زدایی از موضوع بدحجابی شده و از شیوه‌های به کار گرفته شده در مبارزه با بی‌حجابی انتقاد کرد. این اطلاعیه بازتاب بسیار مثبتی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور داشت و توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در این اطلاعیه آمده است: اگر وظایف دستگاه‌های فرهنگی به درستی انجام شده بود ما شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم. آیا حتماً باید حادثه‌های ناگواری اتفاق بیفتد تا متولیان و مسئولین امر به فکر چاره بیفتند؟
در این اطلاعیه تصریح شده است: همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم با تکلیفی که منجر به مقابله مستقیم پلیس با بدحجابان شود مخالف است و معتقد است با راهکار مناسب و بدون تنش‌های اجتماعی این مسئله را می‌توان تدبیر نمود
آن‌ها معتقدند برای رفع معضل بدحجابی باید مسئله جرم بودن بدحجابی که نیاز به دستگیری و پرونده‌سازی و دادگاهی شدن دارد، برداشته شود و بر اساس طرح جامع عفاف و حجاب با نگاه تخلف با بدحجابی برخورد گردد که حل مسئله بدون هرگونه تنش اجتماعی کمک می‌کند، البته دشمنان مایل‌اند همیشه تنش‌های اجتماعی وجود داشته باشند.
این روزها بسیاری از منتقدان هم نحوه برخورد با معضل بی‌حجابی در کشور را نادرست دانسته و تأکید داشتند اگر قرار بود این روش‌ها مؤثر واقع شود در این سال‌ها اثر معکوس در جامعه نمی‌گذاشت، برخی منتقدان هم بر این باورند که کار پلیس برخورد با جرائم سخت است و ارشاد اسلامی کار پلیس نیست. نباید وظایفی بر دوش پلیس گذاشته شود که نیروی انتظامی تضعیف شود.
از سوی دیگر در کشور عده‌ای در صددند فضای دو قطبی کاذبی درست کنند و از فضای دو قطبی ایجاد شده، ماهی مقصود خود را بگیرند. متأسفانه بسیاری از اصولگرایان هم معمولاً در زمین طراحان این دو قطبی نقش مؤثر ایفا می‌کنند و در دامن زدن به این دوقطبی‌ها تبدیل به هنر پیشه‌های نقش اول می‌شوند و زمینه را برای ضربه زدن به نظام فراهم می‌کنند. یکی باید جلوی اینها را بگیرد.
  • نویسنده :
  • منبع :