19 دی: نتایج تحقیقات فلسطینی-انگلیسی که روز سه‌شنبه به دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) ارائه شد، نشان داد که ارتش رژیم صهیونیستی عمداً شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره قطر را کشته است.
به گزارش خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، این تحقیق حاصل فعالیت مشترک مؤسسه حق فلسطین و British Forensic Architecture (معماری قانونی بریتانیا) است.
شعوان جبارین مدیر موسسه حق در گفت وگو ویژه با آناتولی گفت که یک تحقیق علمی مورد مستند به این نتیجه رسیده که عملیات قتل از سوی ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه بوده است.
وی افزود که از طریق تیم مهندسی تحقیقات در (Forensic Architecture) انگلیس این مسأله را به صورت میدانی بررسی کردیم، چندین روز مشغول جمع آوری اسناد و مدارک و مواد تصویری بودیم و عکس هوایی هم از محل گرفتیم.
جبارین با بیان این که "دوربین‌های زیادی را برای سهولت در گرفتن دقیق‌ترین جزئیات نصب کرده‌اند" افزود: آن‌ها را به‌صورت علمی مشخص و بررسی کردیم.
این حقوقدان فلسطین گفت که هنوز این تحقیق پایان نیافته اما نتایج اولیه و کلیدی اکنون در لاهای پخش شده است.
اشاره جبارین به کنفرانس مطبوعاتی بود که وکلای پرونده ابوعاقله آن را به دفتر دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی تحویل دادند.
جبارین افزود: و شیرین (ابو عقیله) در محدوده دید نظامیان و در تیررس خودروی نظامیان اسرائیلی قرار داشته است.
این حقوقدان فلسطینی اضافه کرد: گلوله اول به وی برخورد نکرده است، اما گلوله دوم و دیگر گلوله‌ها از طریق تک تیراندازی و از خودروی نظامیان اسرائیلی به شیرین شلیک شده است.
وی ادامه داد: ما موضوع تیراندازی به شیرین را از نظر مهندسی و به صورت علمی ثابت کرده ایم و مسیر گلوله و محل حضور شرین را ردیابی کرده ایم و [به این نتیجه رسیدیم] که وی به صورت غیر عمدی به قتل نرسیده است.
ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۴ شهریور ماه برای نخستین بار اذعان کرد که پس از تحقیقات به این نتیجه رسیده است که شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی ممکن است به طور اشتباهی به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به قتل رسیده باشد.
نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد۲۱ اردیبهشت با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.
وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.
ارتش رژیم صهیونیستی ۲۳ اردیبهشت ماه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.
این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد، به طوری که نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.
  • نویسنده :
  • منبع :