۱۹ دی: رییس جمهوری گفت: ما بارها اعلام کردیم که اگر کسی سخن حقی یا هرکسی حرفی داشته باشد حرفش شنیده می‌شود اما کسی زیر بار اغتشاش و بهم ریختن امنیت کشور و مردم نمی‌رود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بازگشت به کشور در فرودگاه مهرآباد با حضور در جمع دانشجویان و وکلایی که به استقبال وی آمده بودند، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران راه خود را دارد با رهبری پیامبرگونه رهبری معظم انقلاب اسلامی طی می‌کند.
وی افزود: می‌خواهند سوار شوند بر یک موجی و ایجاد بلوا و اغتشاش کنند. خیال می‌کنند با این نوع حرکت‌ها می‌توانند ملت را متوقف کنند.
رئیسی یادآور شد: امروز ملت منسجم است و همه پشت سر رهبری قراردارند و بنده هم خدمتگزار این مردم هستم پس در هیچ عرصه‌ای و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم امنیت و آرامش مردم به مخاطره بیفتد.
رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند صدای ملت ایران شنیده نشود، گفت: صدای ملت ایران صدای مظلومیت شهدایی مثل حاج قاسم بود و در این زمینه دشمنان در برنامه‌ریزی برای شنیده نشدن صدای مردم موفق نبودند.
رئیسی مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: دشمنان و معاندان تلاش بسیاری کردند که صدای ملت ایران در آنجا شنیده نشود اما برآوردهای رسانه ای بیانگر آن است که دشمنان حقیقتاً ناکام ماندند.
رئیس جمهور گفت: صدای ملت ایران صدای اقتدار و مظلومیت شهدای بزرگ انقلاب اسلامی مثل حاج قاسم سلیمانی، صدای ضرورت رفع تحریم های ظالمانه، صدای تعامل با تمامی کشورهای جهان اعم از شرق و غرب بود.
رئیسی افزود: اجتناب از یکجانبه گرایی و اعتراض به استانداردهای دوگانه و چندگانه غرب در موضوعاتی مثل تروریسم، حقوق بشر و مسائل هسته ای از مباحثی بود که در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد.
رئیس جمهور گفت: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، همچنین زمینه ای را برای بیان مظلومیت ملت فلسطین و ملت های دیگر که امروز تحت ظلم و ستم قرار دارند فراهم کرد.
وی با بیان اینکه دشمنان برای شنیده نشدن صدای ملت ایران در خارج از کشور ناکام ماندند افزود: ملت عزیز ما در درون کشور هم دشمنان را ناکام گذاشتند به طوری که امروز جلوه زیبایی از حضور مردم را در همه کشور شاهد بودیم.
رئیس جمهور گفت: حضور امروز مردم جلوه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است.
وی افزود: این همان صدایی است که بنده به عنوان خدمتگزار ملت تلاش کردم بتوانم آن را بیان کنم.
رئیس جمهور گفت: این همان عظمتی است که ملت بزرگ ایران آفریدند و اقتداری است که شهدای بزرگوارمان خلق کردند.
رئیسی به دیدارهای خود با سران کشورهای آسیایی، اروپایی، امریکای لاتین و آفریقایی اشاره کرد و افزود: در این دیدارها توسعه روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مطرح شد.
رئیس جمهور ضرورت همکاری جمهوری اسلامی ایران با این کشورها، ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی را از محورهای گفتگوهای خود با سران کشورهای مختلف اعلام کرد.
رئیسی تصریح کرد : امروز رغبت کار اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی بالاست .
همچنین رئیس جمهور به دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل هم اشاره کرد و گفت: آقای گوترش هم به نقش، جایگاه و ظرفیت بالای جمهوری اسلامی ایران در حل مسایل منطقه اذعان داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :