19 دی: معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید برای مشاغل هر حوزه پیوست آموزشی در نظر گرفته شود، افزود: ضروری است نظام آموزشی با نیازها و تقاضاهای اشتغال مطابقت یابد و مهارت آموزی در راس نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.
محمد مخبر عصر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه بعضاً تناسبی بین نوع کار و نیروی کار در برخی از مناطق کشور وجود ندارد، گفت: شبکه مشاغل در کشور باید با حضور وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات وفناوری، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات، فناوری اطلاعات و معاونت علمی رئیس جمهوری با محوریت سازمان برنامه و بودجه راه اندازی شده و برنامه ریزی جهت افزایش مهارت آموزی و مهارت افزایی نیروهای کار به ویژه افراد تحصیل کرده را برای ورود به بازار کار در اولویت قرار دهد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: باید در هر استان نیازهای شغلی و وضعیت بیکاری احصاء شود تا نیروهای کار مورد نیاز برای احیای واحدهای راکد و نیمه راکد که می‌تواند افزایش چشمگیری در نرخ اشتغال کشور داشته باشد، در اختیار این واحدها قرار گیرد.
مخبر، اقتصاد دیجیتال را از امتیازهای بزرگ کشور برشمرد و افزود: اگر حجم بالای نیروی جوان و تحصیلکرده به سمت این بخش از اقتصاد هدایت شود، می‌تواند در افزایش اشتغال موثر باشد.
وی توجه به مشاغل خرد، خانگی و خانوادگی را از مهمترین سازوکارهای ایجاد اشتغال در کشور دانست و تصریح کرد: باید به تاسیس مراکز آموزشی لازم، تعریف روش‌های ایجاد شغل در این بخش‌ها و همچنین کانون‌های پشتیبانی مالی برای مردم توجه کرد تا نقدینگی و امکانات مردم به سمت ایجاد اشتغال در حوزه‌های خرد و خانگی هدایت شود.
معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که وزرای اقتصاد، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، سرپرست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و رؤسای دستگاه های اجرایی و دولتی و برخی نهادهای عمومی و انقلابی حضور داشتند، بر ضرورت بهره گیری و جذب زنان در بازار کار به ویژه زنان تحصیلکرده تأکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :