19 دی: دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: باید اعتراضات مردم را به رسمیت بشناسیم و با اغتشاش برخورد کنیم. ما با هرگونه اغتشاش مخالفیم و به عبارت دیگر می‌گوییم اعتراض آری و اغتشاش هرگز.
مصطفی کواکبیان طی سخنانی در مراسم سوگواری هیئت این تشکل سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد:‌ این‌که امام هشتم را امام رضا (ع) نامیدند به خاطر آن بود که مردم از ایشان راضی بودند. پس جلب رضایت مردم بسیار مهم است و با زور و بگیر و ببند و امثال گشت ارشاد نمی‌توانیم دینداری مردم را تضمین و مشکلات را حل کنیم.
وی افزود: باید اعتراضات مردم را به رسمیت بشناسیم و با اغتشاش برخورد کنیم. ما با هرگونه اغتشاش مخالفیم، به عبارت دیگر می‌گوییم اعتراض آری و اغتشاش هرگز. تاچند وقت پیش اقشار مختلف مردم اعم از کارگران، معلمان یا بازنشستگان به راحتی تجمع می‌کردند و اعتراض صنفی داشتند و خیلی هم خوب بود اما عده‌ای این روزها هرگونه اعتراضی را به رسمیت نمی‌شناسند و در مقابل عده‌ای هم به اغتشاش دامن می‌زنند. اغتشاشی که برخی دست‌های بیگانه آن را هدایت می‌کنند و یا حتی عده‌ای به نام طرفداری از نظام و با برخورد با معترضان به آن دامن می‌زنند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: براساس اصل ۲۷ قانون اساسی، تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است. پس دولت باید مکان‌هایی را با حفظ امنیت برای اعتراضات مردمی تدارک ببیند تا مردم بدون ترس و لرز بتوانند مشکلات خودشان را فریاد بزنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت نباید فضای مجازی را ببندد. یکی از مسئولان گفت اگر کسی شیشه‌ای را بشکند ما از او خسارت می‌گیریم، حال از مسئولان کشور که اینترنت را مسدود می‌کنند می‌پرسیم این همه شما به کسب و کار مردم خسارت می‌زنید، آیا می‌توانید جبران کنید؟ پس حکمرانی مطلوب با بستن فضای مجازی، مفهومی ندارد.
کواکبیان در پایان یادآور شد: باید با مردم کنار بیاییم و زبان عذرخواهی و اعتذار از مردم داشته باشیم. شاید در همین حادثه خانم مهسا امینی با عذرخواهی وزیر کشور بسیاری از مسائل حل می‌شد. باید زبان عذرخواهی را یاد بگیریم. جلب حمایت مردم و جذب همکاری و رضایت و پشتیبانی آنان، بزرگترین عامل تقویت نظام و پایداری آن است.

  • نویسنده :
  • منبع :