19 دی: دانشگاه هنر شیراز، پیام یکی از استادان سابق این دانشگاه مبنی بر استعفا در حمایت از دانشجویان را بر خلاف واقع خواند و اعلام کرد: وی در زمان فعالیت در این دانشگاه، بی دلیل دانشجویان را از کلاس اخراج می‌کرد.
دانشگاه هنر شیراز در توضیحاتی که در پایگاه اینترنتی این دانشگاه منتشر کرد، توضیح داد: لیلا گله داران عضو اسبق هیأت علمی دانشگاه هنر شیراز، از حدود ۱۱ ماه پیش در دانشگاه حضور نداشته است و در خارج از کشور بسر می برد.
در این توضیحات به عدم حضور این استاد سابق در محل کار، عدم تشکیل کلاس های درس به بهانه های مختلف، درگیری کلامی و فیزیکی با دیگر اعضای هیأت علمی و یاوران علمی اشاره شده است.
دانشگاه هنر شیراز افزود: بنا بر گزارش های متعدد حوزه آموزشی و مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه، اخراج بی دلیل دانشجویان از کلاس درس و ندادن نمره بدون هیچ دلیل منطقی سبب ایجاد اضطراب، افسردگی بین تعدادی از دانشجویان شده بود تا آنجایی که ۲ تن از دانشجویان به سبب رفتارهای خلاف اخلاق علمی و دانشگاهی وی تصمیم به انصراف گرفته و به دفعات دانشجویان دیگر نیز از برخورد و عملکرد وی ابراز نارضایتی کرده بودند.
دانشگاه هنر شیراز تصریح کرد: بنابر ضوابط و مقررات، پرونده وی در کمیته تخلفات اعضای هیأت مطرح و همچنین هیأت اجرایی جذب نیز صلاحیت وی را برای ادامه فعالیت تأیید ننمود.
دانشگاه هنر شیراز افزود: خانم گله داران از اواخر سال قبل در این دانشگاه فعالیت نداشته و در سال جاری نیز هیچ گونه رابطه استخدامی نداشته است که بخواهد استعفا دهد و این عمل وی تنها در راستای سرپوش نهادن بر رفتارهای ناشایست و نامناسب خود در محیط پاک دانشگاه و عدم تمدید قرارداد خود بوده است.
این فرد پیش از این همزمان با رخدادهای اخیر در پیامی مدعی استعفا از دانشگاه هنر شیراز در حمایت از درخواست‌های دانشجویان شده‌بود.

  • نویسنده :
  • منبع :