19 دی: هواشناسی اعلام کرد: دمای استان‌های ساحلی خزر و اردبیل امروز کاهش می‌یابد و این کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه نوار شمالی کشور را فرا می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، در توضیح وضعیت آب‌وهوایی کشور گفت: در ۲ تا سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطقی از استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقت و گرد و خاک رخ می‌دهد.
وی همچنین اعلام کرد: امروز هم در استان‌های گیلان و مازندران و روزهای جمعه تا دوشنبه در مازندران و گلستان در برخی ساعات بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. این شرایط را برای روزهای شنبه و یکشنبه در استان های خراسان شمالی و ارتفاعات استان های سمنان و تهران خواهیم داشت.  
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از نظر شرایط دمایی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما خواهیم داشت. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه این کاهش دما در تمام نوار شمالی کشور رخ خواهد داد. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه برای شرق کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی واقع  شده اند، پدیده غالب وزش باد شدید و گرو خاک خواهد بود. ضمنا آب های دریای خزر هم روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاظم پیش بینی می شود.
گودرزی همچنین گفت: تهران هم امروز و فردا آسمان صاف و گاهی وزش باد را خواهد داشت. بیشینه دما امروز و فردا ۳۳ درجه بالای صفر و کمینه دما هم فردا ۲۱ درجه خواهد بود. از بین مراکز استان‌ها، شهرکرد با دمای ۳ درجه، ارومیه و همدان ۷ و سنندج ۸ درجه بالای صفر گزارش شد. همچنین گرمترین مرکز استان هم دیروز اهواز با دمای بیشینه ۳۹ درجه، قم ۳۶ و بوشهر ۳۵ درجه بالای صفر بود.

  • نویسنده :
  • منبع :