19 دی: در یک حمله تروریستی در زاهدان تعدادی از تروریستها به سمت یک کلانتری حمله کردند و آن را به رگبار بستند.
به گزارش منابع آگاه در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری و عابران مجروح که به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند.
گفته می شود افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.
یک نمازگزار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعدادی از نمازگزاران بعد از اقامه نماز به سمت کلانتری ۱۶ هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

اغتشاشگران در زاهدان به اموال عمومی رحم نکردند

به دنبال حادثه تروریستی امروز در زاهدان افراد مرتبط با این تروریستها در برخی خیابانهای زاهدان به اموال عمومی مردم هم رحم نکردند. 

این عوامل تروریستی و اغتشاشگر که با طراحی از قبل و برای نا امن کردن زاهدان به میدان امده بودند بیش از پنج نفر از عوامل انتظامی در کلانتری ۱۶ زاهدان را مجروح کرده و مردم عادی را نیز به رگبار بستند.

مشاهدات میدانی حاکی است تا کنون بیش از ۱۵ نفر زخمی شده اند و شاهدان عینی هم گفتند ۱۹ نفر کشته شده اند ولی آمار رسمی تا کنون در این زمینه منتشر نشده است. 

اغتشاشگران تا کنون به چهار بانک خسارت جدی زده و به بخشهایی از اموال عمومی شامل ایستگاههای اتوبوس و سطلهای زباله را به آتش کشیده اند. 

این گزارش حاکی است شهر در حال حاضر آرام است و کنترل شهر در دست عوامل انتظامی است.

یک منبع آگاه تایید کرد که تا کنون ۱۵ نفر از عوامل انتظامی زاهدان زخمی شده اند.

اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث امروز/مردم سیستان و بلوچستان فریب شایعات را نخورند 

در همین رابطه، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان عصر جمعه در مصاحبه ای تلویزیونی با شهروندان زاهدان اظهار داشت: حادثه پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است و این حادثه باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه دست های در کار بوده است که حادثه امروز در زاهدان به وجود آمده است. 

وی ادامه داد: آنچه الان مورد نیاز جامعه است حفظ ارامش همه مردم عزیز زاهدان و استان است.

وی تاکید کرد: مردم از تحریک اجتناب کنند در این شرایط استان کاملا ملتهب است چرا که هر نوع التهاب و تحریک در این وضع مشکل سار خواهد بود.

وی گفت: تاکید می کنم شهروندان آرامش را حفظ کنید تا مسئله مورد بررسی جدی قرار گیرد و به شایعات توجه نکنند.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که همه مردم، علما و اندیشمندان آرامش را حفظ کنند و هیچ گونه تحرکاتی انجام نگیرد و حرف هیچ کس را قبول نکنند.

وی افزود: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند تا قضیه پیش آمده مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود مشکل از کجا به وجود آمده است.

وی گفت: مجدد تاکید می کنم پیام را به شهروندان برسانید چیزی که مورد نیاز است آرامش و امنیت است تا حق و باطل مشخص شود.

وی تاکید کرد: مواظب باشید خیلی ها دشمن هستند و هدف دارند و آنها از شرایط سو استفاده می کنند.

وی افزود: ضروری است شهروندان استان مراقب باشند به دشمنان قسم خورده فرصت داده نشود.

شورای تامین سیستان و بلوچستان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد

شورای تامین سیستان و بلوچستان نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیر اندازی اوضاع شهر را نا امن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است. 

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: مردم عزیز و خداجو و فهیم شهرستان زاهدان به اطلاع شما می رسانیم؛

«افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیر اندازی اوضاع شهر را نا امن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است. 

خواهشمندیم ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محلهای تجمعی خودداری شود. 

از شما مردم بصیر و آگاه سیستان و بلوچستان، تقاضا می شود به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نفرمایید

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: حادثه امروز زاهدان تروریستی بود

همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح حادثه امروز در زاهدان این عملیات را تروریستی خواند.

سردار احمد طاهری افزود: همزمان با خاتمه نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از مصلی تعدادی از افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری 16 که در نزدیک مصلی بود کردند که بلافاصله با واکنش سریع ماموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.  
وی افزود: در این درگیری تعدادی زیادی از مهاجمان و تروریست ها (به دلیل جمعیت زیاد آماری فعلا در دست نیست) در چند هسته به سمت نمازگزاران و کلانتری تیراندازی کردند و اقدامات تروریستی خود را انجام دادند.
طاهری اظهار داشت: در این اقدام تروریستی تعدادی کشته و مجروح شدند و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شدند. 
وی در مورد آمار رسمی تعداد کشته شدگان و مجروحین گفت: اعلام آمار دقیق نیاز به بررسی بیشتر دارد.
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در مورد تعداد ماموران پلیس به شهادت رسیده در این درگیری نیز گفت: تا به این لحظه آماری نداریم در مورد تعداد مجروحان نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
طاهری در ادامه افزود: پلیس پس از اقدام تروریستی وارد عمل شد و اقدامات مقابله ای انجام گرفت، تعدادی از مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند، تعدادی سلاح نیز از مهاجمان بدست آمده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
وی گفت: آنچه برای پلیس مهم است این است که این افراد تروریست و از جاهای مختلف به اینجا آمده بودند که در بحث های تجزیه طلبی نیز محرک افراد بودند.
طاهری اظهار داشت: خوشبختانه با آگاهی مردم و همکاری آنان تعدادی از آنها شناسایی شدند.
وی در پاسخ به این سئوال که به سایر کلانتری ها هم حمله شده است گفت: به سه کلانتری  دیگر حمله شده اما خوشبختانه خیلی شدید نبود و تنها حمله به کلانتری مصلی شدید بود که خسارتی هم به آن وارد شده است.
طاهری در مورد وضعیت امنیت مردم در زاهدان هم گفت: اوضاع در ارامش است و پلیس و دستگاه امنیتی پای کار است.
وی افزود: بزرگان و متنفذین و علما هم همکاری خوبی داشتند و شرایط به ست و سوی آرامش است.
وی از مردم خواست همکاری و مساعدت خود را پلیس و دستگاه های امنیتی داشته باشند.
طاهری در مورد امن بودن محله شیر آباد گفت: مشکلی نیست و در سایر جاها نیز نیروهای امنیتی و پلیس با اقتدار در بخش های مختلف شهر مستقر هستند و اجازه هیچ تحرکی را به مهاجمان نخواهند داد.
وی تصریح کرد: پلیس حفاظت و حراست از امنیت مردم و اماکن دولتی را بر عهده دارد و با اقتدار جلوی افراد فرصت طلب ایستاده است و به سازی اعمالشان خواهند رسید.
طاهری اضافه کرد: امار رسمی کشته شدگان و مجروحان را در ساعات آینده اعلام خواهم کرد.


  • نویسنده :
  • منبع :