19 دی: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح حادثه امروز در زاهدان این عملیات را تروریستی خواند.
سردار احمد طاهری افزود: همزمان با خاتمه نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از مصلی تعدادی از افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری 16 که در نزدیک مصلی بود کردند که بلافاصله با واکنش سریع ماموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.  
وی افزود: در این درگیری تعدادی زیادی از مهاجمان و تروریست ها (به دلیل جمعیت زیاد آماری فعلا در دست نیست) در چند هسته به سمت نمازگزاران و کلانتری تیراندازی کردند و اقدامات تروریستی خود را انجام دادند.
طاهری اظهار داشت: در این اقدام تروریستی تعدادی کشته و مجروح شدند و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شدند. 
وی در مورد آمار رسمی تعداد کشته شدگان و مجروحین گفت: اعلام آمار دقیق نیاز به بررسی بیشتر دارد.
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در مورد تعداد ماموران پلیس به شهادت رسیده در این درگیری نیز گفت: تا به این لحظه آماری نداریم در مورد تعداد مجروحان نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
طاهری در ادامه افزود: پلیس پس از اقدام تروریستی وارد عمل شد و اقدامات مقابله ای انجام گرفت، تعدادی از مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند، تعدادی سلاح نیز از مهاجمان بدست آمده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
وی گفت: آنچه برای پلیس مهم است این است که این افراد تروریست و از جاهای مختلف به اینجا آمده بودند که در بحث های تجزیه طلبی نیز محرک افراد بودند.
طاهری اظهار داشت: خوشبختانه با آگاهی مردم و همکاری آنان تعدادی از آنها شناسایی شدند.
وی در پاسخ به این سئوال که به سایر کلانتری ها هم حمله شده است گفت: به سه کلانتری  دیگر حمله شده اما خوشبختانه خیلی شدید نبود و تنها حمله به کلانتری مصلی شدید بود که خسارتی هم به آن وارد شده است.
طاهری در مورد وضعیت امنیت مردم در زاهدان هم گفت: اوضاع در ارامش است و پلیس و دستگاه امنیتی پای کار است.
وی افزود: بزرگان و متنفذین و علما هم همکاری خوبی داشتند و شرایط به ست و سوی آرامش است.
وی از مردم خواست همکاری و مساعدت خود را پلیس و دستگاه های امنیتی داشته باشند.
طاهری در مورد امن بودن محله شیر آباد گفت: مشکلی نیست و در سایر جاها نیز نیروهای امنیتی و پلیس با اقتدار در بخش های مختلف شهر مستقر هستند و اجازه هیچ تحرکی را به مهاجمان نخواهند داد.
وی تصریح کرد: پلیس حفاظت و حراست از امنیت مردم و اماکن دولتی را بر عهده دارد و با اقتدار جلوی افراد فرصت طلب ایستاده است و به سازی اعمالشان خواهند رسید.
طاهری اضافه کرد: امار رسمی کشته شدگان و مجروحان را در ساعات آینده اعلام خواهم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :