19 دی: دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان روز شنبه اعلام کرد تعداد جان باختگان انفجار تروریستی روز گذشته(جمعه ۸ مهر) در یک مرکز آموزشی در کابل به ۳۵ نفر افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این منبع سازمان ملل اعلام کرد که در حمله روز جمعه به مرکز برگزاری آزمون کنکور آزمایشی در کابل، بیش از ۸۰ نفر نیز مجروح شده اند.
به گزارش ایرنا، صبح روز گذشته(جمعه) تعدادی از دختران و پسران نوجوان و جوان افغانستان با شوق و ذوق فراوان و امید به ادامه تحصیل با وجود شرایط اسفناک در این کشور جنگ زده، در جلسه کنکور آزمایشی در کابل حضور یافتند اما بجای مرکب، برگه های امتحانی را با خون خود نوشتند و قربانی ترور شدند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است هرچند در حوادث تروریستی هفته و ماه های گذشته در مناطق مختلف افغانستان، گروه تروریستی داعش مسئولیت بیشتر آنها را برعهده گرفته است.
این انفجار هولناک که ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان آن را "وحشت بزرگ" خوانده است، موجی از محکومیت جهانی از جمله از جانب جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل را بدنبال داشت و جامعه جهانی بار دیگر از مقامات حکومت طالبان که مدعی برقراری امنیت در افغانستان هستند، خواستار عمل به این وعده ها شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :