19 دی: شمار تلفات توفان ایان که طی روزها اخیر ایالت های جنوب شرقی آمریکا همچون فلوریدا و کارولینای جنوبی را درنوردید، افزایش یافت و به ۷۰ نفر رسید.
شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: تاکنون حداقل ۶۶ نفر بر اثر وقوع توفان ایان در ایالت فلوریدا و چهار نفر نیز در ایالت کارولینای جنوبی جان باخته اند.
مکان های توفان زده غیر قابل شناسایی
سی ان ان گزارش داد، شدت توفان ایان که تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده بود، برخی از مناطق دراین ایالت را چنان در نوردیده که نسبت به پیش از وقوع این توفان غیر قابل شناسایی بوده و به زیر ساخت ها بسیاری مناطق خسارت سنگینی وارد شده.
بنابراین گزارش «دن آلرز» (Dan Allers) عضو شورای شهر «فورت میرز» (Fort Myers) واقع در جنوب غربی ایالت فلوریدا به این رسانه تصویری آمریکایی گفت که ۹۰ درصد این شهر نابوده شده و یا به زیر آب رفته و افزود: مگر آنکه بناهای بتنی ساخته شده در این شهر باقی مانده باشند مابقی ساختمان ها از بین رفته اند.
ادامه خاموشی در فلوریدا
این رسانه آمریکایی گزارش داد: برخی از مناطق فلوریدا به علت میزان بالای خرابی به بار آمده از توفان ایان تا هفته ها درخاموشی به سر خواهند بود و امکان برقراری دوباره برق وجود ندارد، توفان ایان در ایالت کارولینای شمالی منجر به قطع برق بیش از ۳۳۰ هزار مشترک شده و در ایالت فلوریدا نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک برق همچنان در خاموشی به سر می برند.
به گزارش ایرنا، توفان «ایان» هفته گذشته با عبور از منطقه کارائیب و کوبا که دو کشته برجای گذاشت و رسیدن به شرق امریکا، موجب قطع برق ۲.۵ میلیون مشترک در سراسر ایالت فلوریدا شده بود. این توفان حداقل ۱۴ میلیون نفر از ساکنان این ایالت از آمریکا را تحت تاثیر قرار داد و روال عادی زندگی آنان را با مشکل مواجه ساخته است.
خسارات ۴۷ میلیارد دلاری؛ دومین توفان ویرانگر در فلوریدا
این گزارش می افزاید: درحالی که توفان ایان به سمت ایالت های کارولینای شمالی و ویرجینیا در حال پیش روی است، میزان خسارت های به بار آمده در ایالت فلوریدا حدود ۴۷ میلیارد دلار برآورد می شود که پس از وقوع توفان «اندرو» (Hurricane Andrew) در سال ۱۹۹۲ میلادی، این دومین توفان ویرانگر در این ایالت به شمار می رود.

  • نویسنده :
  • منبع :