19 دی: دادستان تهران از تشکیل پرونده قضایی در دادسرای جرایم جنایی برای بررسی علت فوت نیکا شاکرمی خبر داد.
به گزارش قوه قضاییه، علی صالحی ضمن تسلیت به خانواده خانم شاکرمی، بیان کرد: در خصوص این موضوع پرونده‌ای در دادسرای جرایم جنایی تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: دستور بررسی پرونده صادر و اقدامات لازم در این رابطه در حال انجام است.
۳۰ شهریور، کشف پیکر بی‌جان دختر ۱۷ ساله‌ای در حیاط خلوت یک خانه در خیابان لبافی چهارراه امیراکرم در منطقه انقلاب، به ۱۱۰ گزارش داده شد و تیم جنایی با جسد دختر ۱۷ ساله‌ مجهول‌الهویه ‌مواجه شدند ‌که بر اثر سقوط از پشت‌بام خانه‌ مجاور به حیاط خلوت خانه موردنظر فوت کرده بود.
به گزارش تسنیم، بعد از درگذشت خانم مهسا امینی موجی از اغتشاش و ناامنی با هدایت برخی رسانه‌ها، جریانات سیاسی و افراد خاص و مشهور در کشور به راه افتاد. شماری از نیروهای امدادرسان، تأمین‌کننده امنیت و مردم عادی در جریان این آشوب‌ها مجروح شدند و یا جان خود را از دست دادند. یکی از موضوعاتی که به صورت برجسته در روزهای گذشته در کانون توجهات قرار گرفته درگذشت مشکوک «نیکا شاکرمی» دختر 17 ساله لرستانی ساکن تهران است. دختری که براساس اعلام خانواده، به‌طور مشکوکی ناپدید شد و پیکر بی‌جان او چند روز بعد در نقطه‌ای از تهران پیدا شد.
قومیت این مرحومه، دستاویز برخی رسانه‌های خارجی از زمان رخ‌دادن این حادثه شد تا بعد از تحریک قومیت‌های کرد و بلوچ این بار تنش‌هایی در استان لرستان ایجاد کنند. 
در روزهای گذشته برخی جریانات رسانه‌ای خارجی سعی بر انتساب فوت "نیکا شاکرمی" به ماموران نیروی انتظامی و امنیتی داشتند. هنوز گمانه‌زنی‌ها پیرامون اینکه نیکا شاکرمی در جریان حادثه سقوط از ارتفاع فوت کرده یا توسط جریانی به عمد کشته شده است، در فضای رسانه‌ای ادامه دارد.تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی همچنان ادامه دارد و متخصصان پزشکی قانونی هنوز گزارش نهایی خود در خصوص این حادثه را به مراجع قضایی اعلام نکرده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :