19 دی: فرماندار خوی با اشاره به اینکه مقدمات اسکان اضطراری برای موقع ضروری فراهم شده است، گفت: همه ادارات شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند و در صورت بروز حوادث احتمالی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
ذبیح الله کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از دیگر شهرستان‌های آذربایجان غربی از جمله چایپاره، چالدران، سلماس و ماکو نیز تیم‌های ارزیاب حضور یافته‌اند تا برای بررسی وضعیت شهرستان کمک کار ما باشند.
وی اضافه کرد: آمار تخریب منازل مسکونی در سطح شهرستان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حال تغییر است و میزان تخریب از ۱۰ تا ۶۰ درصد داشته‌ایم.
فرماندار خوی ادامه داد: قطعا در این زمین لرزه، فوتی نداشته‌ایم و آمار مصدومان این حادثه نیز طبق آخرین گزارش دریافتی ۳۹۵ نفر بوده که ۷۲ نفر آنها بستری هستند.
کاظمی گفت: اکثر مصدومان این حادثه به صورت سرپایی در مراکز درمانی خوی مداوا شده‌اند.
وی از وقوع ۲۲ پس لرزه در خوی بعد از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خبر داد و افزود: مدیریت این بحران به صورت کامل در حال انجام است و تاکنون مشکلی وجود نداشته است.
به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه، ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.
طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.
کانون این زمین لرزه در هفت کیلومتری شهر خوی و در یک شهرک مسکونی (شهرک ولیعصر) بوده و مهمترین دلیل برای کاهش تلفات جانی و مالی وجود ساختمان‌های نوساز با ایمنی بالا در این منطقه است.

  • نویسنده :
  • منبع :