19 دی: وزیر بهداشت در تماس‌های تلفنی جداگانه با رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه و رییس دانشکده علوم پزشکی خوی، ضمن تاکید بر رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله این منطقه، در جریان وضعیت مصدومان زلزله نیز قرار گرفت.
دکتر بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با دکتر محمد امین ولی زاده حسنلویی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله در استان آذربایجان غربی شد.
وی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.
وزیر بهداشت همچنین طی تماس تلفنی با دکتر حسین حبیب زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی خوی از وی خواست تا با حضور در بیمارستان‌های این شهرستان بر روند رسیدگی به مصدومان زلزله نظارت مستقیم کرده و گزارش نتایج درمان آنها را به وی ارائه کند. 
در این تماس های تلفنی همچنین دکتر محمد امین ولی زاده حسنلویی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و دکتر حسین حبیب زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی خوی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارش های جداگانه‌ای از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله به وزیر بهداشت ارائه کردند و از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان برای اقدامات درمانی آنان خبر دادند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر ولی زاده حسنلویی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفت وگوی تلفنی با وزیر بهداشت گفت: به محض وقوع زلزله، تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.
دکتر حسین حبیب زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی خوی نیز در تماس تلفنی وزیر بهداشت با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان بیمارستان های قمر بنی هاشم، امام خمینی و آیت الله خویی شهرستان خوی افزود: تمام بیمارستان‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای کمک به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس به خوی اعزام شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :