19 دی: یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که این میزان افزایش حق عائله مندی نه مشوق تاثیرگذاری برای جوانان است و نه پاسخگوی مشکلات و نیازهای فردی که عائله مند است.
کیومرث سرمدی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با پایین بودن حق عائله‌مندی حقوق بگیران، بیان کرد: در قانون حمایت از جوانی جمعیت مشوق های لازم و خوبی هم برای ترغیب به ازدواج و هم تشویق به فرزندآوری دیده شده است.
وی افزود: در بحث افزایش حق عائله‌مندی در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز شاهد حدود دو برابر افزایش این حق بوده ایم.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کل با شما هم عقیده هستم که این افزایش میزان عائله‌مندی به نحو شایسته و قابل توجه می تواند افراد را تشویق کند، گفت: این افزایش دو برابر یا بیشتر در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و اینکه هرچه این مبلغ بیشتر باشد بهتر است را قبول دارم.
سرمدی یادآور شد: قطعا حق عائله‌مندی کارمندان، کارکنان و کارگران شاغل در حوزه تامین اجتماعی طبیعتا با افزایش حقوق امسال اعمال شده است، ولی اینکه میزان آن کافی یا پاسخگو نیست بحث دیگری است.
وی در رابطه با اینکه تفاوت چندانی بین فرد متاهل با مجرد در خصوص دریافت حق عائله‌مندی وجود ندارد، تصریح کرد: میزان عائله‌مندی که پرداخت می شود مشوق خیلی جدی نیست و با توجه به مشکلات معیشتی و تورم گره گشا نیز نیست.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در پایان تاکید کرد: این میزان افزایش حق عائله‌مندی نه مشوق تاثیرگذاری است و نه چندان پاسخگوی مشکلات و نیازهای فردی که عائله‌مند است می تواند باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :