19 دی: معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران و صربستان با توجه به سابقه دیرینه روابط و منافع مشترک، در صدد گسترش همکاری فیمابین در حوزه‌های مختلف هستند.
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت همتای صرب به بلگراد سفر کرده است، با نمایندگان برخی رسانه های صربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.  
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در جمع نمایندگان رسانه‌های صربستان، عنوان داشت: براساس توافقات به عمل آمده، با امضای اسناد مهم همکاری در حوزه‌های سیاسی -اقتصادی، فرهنگی، در آینده نزدیک پایه‌های حقوقی روابط ایران و صربستان تقویت می‌شود.  
باقری در این دیدار، با تشریح نتایج مذاکرات خود با مقامات صربستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و صربستان با توجه به سابقه دیرینه روابط و منافع مشترک، در صدد گسترش همکاری فیمابین در حوزه‌های مختلف هستند.
امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف در آینده نزدیک
وی از امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی و تجاری، مبارزه با جرائم سازمان یافته، کار و رفاه اجتماعی- ورزشی، بهداشت و آموزش عالی در آینده نزدیک خبر داد. این اسناد قرار است در جریان برنامه‌های پیش‌بینی شده سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بلگراد و رئیس جمهور صربستان به تهران، امضاء و مبادله شود.  
در این دیدار همچنین مواضع کشور درخصوص مذاکرات هسته‌ای، بحران اوکراین، و مسائل مرتبط با بحران انرژی تشریح شد.

  • نویسنده :
  • منبع :