19 دی: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از راه‌اندازی اداره مبارزه با مالخری در پلیس آگاهی تهران بزرگ خبرداد و گفت: دستورات ویژه ای صادر شده که حتما مالخران شناسایی و دستگیر شوند و برخورد قاطعی با آنها صورت بگیرد تا بتوانیم سازمان جرم آنها را از بین ببریم.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت و گو با ایلنا درباره برخورد با مالخران گفت: یکی از موضوعاتی که برای پلیس دارای اهمیت است و چندماهی است به صورت جدی پیگیر آن هستیم، بحث راه اندازی اداره مبارزه با مالخران است البته برخورد با مالخران از گذشته نیز انجام می شده اما با راه اندازی این اداره به صورت جدی به این موضوع ورود خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در گذشته نیز بسیاری از سارقان را از طریق دستگیری همین مالخران شناسایی و دستگیر کرده ایم، خاطرنشان کرد: از همین رو این اداره را راه اندازی می کنیم تا خرید اموال مسروقه را نیز پیگیری کنیم. متاسفانه بسیاری از اموال مسروقه با مبلغ بسیار ناچیزی به فروش می رسد.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با اقداماتی که در بحث صنوف انجام می دهیم در این خصوص اشراف کاملی داریم و دستورات ویژه ای هم صادر شده که حتما مالخران شناسایی و دستگیر شوند و برخورد قاطعی با آنها صورت بگیرد تا بتوانیم سازمان جرم آنها را از بین ببریم و همچنین از طریق این مالخران به سارقان رسیده و بتوانیم در کمترین زمان ممکن سارقان را دستگیر کنیم و از حیف و میل اموال مردم جلوگیری کنیم.
سرهنگ ولیپور گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره کارآگاهان زن گفت: در پلیس آگاهی تهران بزرگ علاوه بر کارآگاهان مرد که از بهترین کارآگاهان کشور هستند حدود 30 کارآگاه زن هم فعالیت می کنند و تلاش می کنیم حضور کارآگاهان زن را تقویت کنیم. 
وی ادامه داد: در هفته فراجا نیز از دو نفر از کارآگاهان زن که به عنوان کارآگاه نمونه معرفی شده اند تقدیر و تشکر می شود.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تلاش می کنیم در برخی از ادارات به صورت ویژه از کارآگاهان زن استفاده کنیم مانند اداره 16 و اداره تشخیص هویت.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین درباره شناسنامه دار کردن کالاهای دست دوم گفت: در این زمینه با اکثر صنوف در تعامل هستیم و پیگیری می کنیم.این کاری است که به صورت سراسری باید انجام شود. کار در فراجا آغاز شده و اجرای آن را پیگیری می کنند. ما هم تلاش می کنیم تا در آینده حتما این کار را انجام دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :