19 دی: رهبر کاتولیک‌های انگلیس در نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور، خواستار خودداری لندن از انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت‌المقدس شد.
به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «وینسنت نیکولز» اسقف اعظم وست‌مینیستر که بالاترین مقام مذهبی کلیسای کاتولیک در انگلیس است، در توئیتی از نامه خود به «لیز تراس» نخست وزیر این کشور خبر داد و نوشت: نگرانی‌ عمیق خود را درباره انتقال سفارت انگلیس به (بیت‌المقدس)، به نخست وزیر اعلام کردم.
وی افزود: انتقال سفارت انگلیس از تل‌آویو به (بیت‌المقدس)، به صلح در منطقه و اعتبار بین المللی انگلیس صدمه جدی می‌زند.
رهبر کاتولیک‌های انگلیس نوشت: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و دیگر رهبران مذهبی در سرزمین مقدس نیز از گذشته دور تاکنون خواهان حفظ وضعیت کنونی (بیت‌المقدس) در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل هستند.
نیکولز تصریح کرد: شهر (بیت‌المقدس) باید به عنوان یک میراث مشترک سهم همه باشد و به صورت انحصاری در اختیار یک گروه خاص قرار نگیرد.
وی از «تراس» خواست در تصمیم اعلامی خود برای انتقال سفارت انگلیس از تل آویو به بیت‌المقدس تجدیدنظر کرده و بر راه حل موسوم به «دو دولتی» تمرکز کند.
نخست وزیر انگلیس اخیرا در دیدار با «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس را داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه می سال ۲۰۱۸ ضمن اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، سفارت این کشور را از تل‌آویو به بیت المقدس منتقل کرد که به موجی از محکومیت ها در جهان اسلام و بین دیگر کشورها روبرو شد.

  • نویسنده :
  • منبع :