19 دی: سخنگوی فدراسیون کشتی با اشاره به ابهامات اعزام تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران به مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال گفت: فدراسیون منتظر صدور روادید از سوی اسپانیا خواهد بود.
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان اواخر ماه جاری در اسپانیا برگزار خواهد شد و تیم‌های ایران قرار است با وجود غیبت در مسابقات آسیایی امید، در پیکارهای جهانی حضور داشته باشند.
محمد ابراهیم امامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این مسابقات ۲۵ مهر تا اول آبان ماه در اسپانیا برگزار می شود. مدارک نفرات اعزامی تحویل سفارت شده و اعضای دو تیم نیز در سفارت حضور پیدا کردند و ما منتظر هستیم تا ببینیم شرایط ویزا به چه صورت می‌شود.
وی ادامه داد: اگر ویزای نفرات قبل از ۲۲ مهر ماه از سوی این کشور صادر شود، تیم‌های آزاد و فرنگی به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.
سخنگوی فدراسیون کشتی بیان کرد: پژمان درستکار و حسن رنگرز به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی هدایت تیم‌های ملی ما را در رقابت‌های امیدهای جهان بر عهده خواهند داشت.
امامی همچنین به رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی به میزبانی کشورهای آمریکا و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: طبق ضوابط اتحادیه جهانی کشتی می‌بایست در هر ۲ رویداد شرکت کنیم، در این راستا آمادگی کامل را خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای حضور در این رقابت‌ها انجام شده است. برای اعزام به جام جهانی باید به تمامی اعضای تیم ویزا دهند که در غیر این‌صورت تیم اعزام نخواهد شد.
سخنگوی فدراسیون کشتی بیان کرد: هنوز در این خصوص چیزی اعلام نشده بلکه باید شرایط را در آینده نزدیک دید که به چه صورت خواهد بود.
براین اساس رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد قرار است طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه در آمریکا و رقابتهای جام جهانی فرنگی ۱۴ و ۱۵ آبان ماه در باکو جمهوری آذربایجان برگزار شود. این در حالی است که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بهمن ماه سال گذشته به دعوت فدراسیون کشتی آمریکا برای اردوی مشترک و دیدار های دوستانه قرار بود راهی این کشور شود، اما به دلیل صادر نشدن ویزای ۶ کشتی‌گیر این سفر از سوی فدراسیون لغو شد.

  • نویسنده :
  • منبع :