19 دی: فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان گفت: گشت‌های دریایی این یگان در شهریور ماه امسال ۱۷ فروند شناور صیادی متخلف را در منابع آبی استان و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف کردند.
محمد زراتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در جریان بازرسی از ۲ هزار و ۸۶۰ شناور صیادی در ساحل و دریا، هفت فروند قایق و ۱۰ فروند لنج صیادی متخلف توقیف و مقداری هفت هزار کیلوگرم ماهی و میگو و ۱۰ دستگاه ترال کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه در شهریور ماه امسال ۲هزار و ۴۰۰ نفرساعت گشت دریایی و ساحلی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، افزود: در این پیوند ۹۶صیاد متخلف توسط نیروهای یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان بازداشت شدند و پرونده این تخلفات برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارسال شده است.
بر اساس این گزارش، سالانه حدود ۵۵ تا ۶۰هزار تن ماهی و میگو در آبهای ساحلی و دریایی خوزستان صید می‌شود.
قاچاق آبزیان به کشورهای همسایه، استفاده از روش‌های مخرب و غیرقانونی صید همچون صید ترال، ورود شناورهای خارجی به محدوده صیدگاه‌های استان، فعالیت صیادان فاقد پروانه صید، سنگینی و فرسودگی ناوگان صید و صیادی و صید در زمان ممنوعیت از چالش های صید و صیادی در خوزستان است. استان خوزستان پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر رتبه چهارم صید و صیادی در کشور را دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :