19 دی: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بر اساس طرحی که مجلس برای ساماندهی تجمعات دنبال می کند در هر استان مکان هایی در اختیار معترضان قرار می گیرد تا صدای اعتراضات خود را به گوش مسئولان برسانند.
ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت ساماندهی تجمعات و فراهم کردن بستر قانونی برای مطرح شدن اعتراضات مردمی، بیان کرد: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها این موضوع را دنبال کرده و کلیات طرحی در خصوص ساماندهی تجمعات در کمیسیون به تصویب رسیده است. مجلس در راستای تحقق اصل ۲۷ قانون اساسی و ایجاد بستری مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی این طرح را دنبال می کند و بر اساس این طرح مراکزی برای تجمعات تعیین خواهد شد.
قانون حق اعتراض مردم را به رسمیت می‌شناسد
وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر برای برگزاری تجمعات و اعتراضات به حق مردم که در قانون اساسی نیز به رسمیت شناخته شده است ما قانون داریم و اگر افراد بخواهند تجمعاتی برگزار کرده و اعتراض خود را مطرح کنند باید به فرمانداری ها مراجعه کرده و پس از اخذ مجوز تجمعات خود را برگزار کنند.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما عمدتا شاهد هستیم که هر روز گروهی در مقابل مجلس تجمع کرده و خواسته ها و مطالبات خود را مطرح می کنند و تجمعات رسمی و قانونی را همواره در مقابل مجلس داریم اما در طرحی که کمیسیون برای ساماندهی تجمعات و فراهم کردن بستر مناسب تر برای شنیدن اعتراضات مردمی دنبال می کند، مکان‌هایی در اختیار شورای تامین استان قرار گرفته و آنها نیز این مکان ها را در اختیار مردم قرار می دهند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.
امنیت تجمعات اعتراضی تضمین می شود
ابوترابی در پایان تاکید کرد: امنیت برگزاری این تجمعات و اعتراضات تضمین شده بوده و مردم حق اعتراض دارند، مکان های اعتراضات نیز مشخص است. بدون هیچ گونه خسارت به اموال بیت المال و بدون اغتشاش مردم می توانند اعتراضات خود را در این مکان ها مطرح کنند. بدین ترتیب دست دشمن برای سوءاستفاده از مطالبات مردمی نیز بسته می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :