19 دی: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصمیم دولت بر ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری را حرکت خوبی دانست و گفت: در بررسی این لایحه در مجلس موضوع افزایش حقوق مجردها یا متاهل های بدون فرزند نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
کیومرث سرمدی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، بیان کرد: به طور کلی اینکه دولت تصمیم به ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گرفته، حرکت خوبی است.
وی در رابطه با اینکه آیا این افزایش حقوق شامل مجردها یا متاهل های بدون فرزند هم می‌شود؟ گفت: در بررسی این لایحه در مجلس این مساله نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته دیگر در بحث عائله‌مندی این است که باید بپذیریم کسی که مثلا دو فرزند دارد و عائله‌مند است طبیعتا هزینه های او نیز بیشتر است و اگر ما بتوانیم به لحاظ افزایش هزینه عائله‌مندی کمک کنیم، کار درستی است و هزینه خانواده‌هایی که دارای یکی، دو فرزند هستند به طور طبیعی بیشتر از خانواده هایی است که فرزندی ندارند.
سرمدی در ادامه یادآور شد: مجلس و بنده هم در تذکری شفاهی به این موضوع اشاره کردیم که اختلاف ۱۰ درصدی با تورم مثلا بالای ۵۰ درصد قابل مقایسه نیست و زندگی را سخت می کند.
وی با بیان اینکه اصل موضوع که دولت بنا بر ترمیم حقوق و متناسب سازی آن دارد کار بسیار خوبی است، گفت: اما در لایحه ای که دولت ارائه کرده است، اشکالاتی نیز وارد است. مثلا اینکه به حقوق بازنشسته‌ها ۹۰۰ هزار تومان اضافه شود و مابقی به صورت پلکانی باشد، اینها مواردی است که مجلس اشکالاتی بر آن وارد می داند که کلیات آن را تصویب کردیم اما در صورتی که لایحه به صحن علنی مجلس بیاید در مورد جزئیات آن حتما نظرات اعمال خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :