19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به افزایش گرایش و رویکرد جوانان به مصرف قلیان و مواد دخانی معطر اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های موجود ورود مواد دخانی تقلبی به کشورهای منطقه است.

به گزارش وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی در مراسم تفاهم کشورهای مدیترانه شرقی برای افزایش مالیات بر دخانیات اظهار داشت: ورود مواددخانی تقلبی به کشورهای منطقه می‌تواند باعث آسیب دو چندان به مصرف‌کنندگان به خاطر کیفیت نامطلوب شود.

وزیر بهداشت در این نشست درباره دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه کاهش مصرف دخانیات سخنرانی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم برای کاهش مصرف دخانیات در حال انجام دارد. 

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی قوانین لازم برای افزایش مالیات با هدف کاهش مصرف دخانیات را تصویب کرده است. 

وزرای بهداشت شش کشور اردن، عمان، فلسطین، ایران، قطر و مصر در دومین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در خصوص اقدامات مشترک برای کاهش دخانیات با تاکید بر افزایش مالیات بر دخانیات تفاهم کردند. 

همچنین در این جلسه نمایندگان کشورهای حاضر نظرات خود را در زمینه تأثیر افزایش مالیات بر کاهش مصرف دخانیات بیان کردند.

وزیر بهداشت برای شرکت در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و به منظور تقویت دیپلماسی سلامت و همکاری‌های بهداشتی و درمانی منطقه‌ای به مصر سفر کرده است. این اجلاس تا ۲۲ مهر در قاهره ادامه دارد و حدود ۳۰ موضوع مشترک مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که در این مسیر، کارشناسان وزارت بهداشت حضور و مشارکت فعال دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :