19 دی: رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا کف و سقف حقوق سربازان وظیفه در سال ۴۰۱ را اعلام کرد.
سردار تقی مهری درباره میزان حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: حقوق سربازان سال‌های گذشته و به عنوان مثال سال‌های ۹۷ و ۹۸، حدود ۲۵۰ یا ۲۰۰ هزار تومان بود که البته به درجه و مدرک تحصیلی فرد بستگی داشت، اما خوشبختانه کف حقوق سربازی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف آن نیز تا ۸ میلیون تومان است.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: طی صحبتی که با سربازان استان‌های مختلف داشتم از میان سربازانی که در مناطق مرزی خدمت می‌کنند مجردها تقریباً بالای ۴ میلیون و متاهل‌ها نیز حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.
سردار مهری تصریح کرد: حقوق سربازان رشد خوبی داشته است و در روزهای گذشته نیز موضوع حقوق‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، تقاضا می‌کنم به استناد ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی حق و حقوق سرباز به صورت کامل دیده شود. امیدوارم اعضای مجلس شورای اسلامی و به خصوص ریاست مجلس به این موضوع توجه داشته باشند و دولت محترم و مجلس شورای اسلامی بتوانند بر اساس همین ماده قانونی که مصوب مجلس است اقدام کنند.
وی گفت: بر اساس این قانون، حداقل حقوق یک پایور یا کادر در نیروهای مسلح مبنای پرداخت حقوق سربازان است که از ۶۰ درصد حقوق آن پایور برنامه چیده می‌شود و حداکثر نیز ۹۰ درصد است که این اتفاق بسیار بهتر از سال‌های گذشته انجام شده است و تقاضا داریم که این اتفاق بیفتد.

  • نویسنده :
  • منبع :