19 دی: رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی درباره آموزش زبان فرانسه در مدارس غیردولتی اظهار کرد: جلسه ای با سازمان پژوهش برای توزیع کتاب های درسی داشتیم و اکنون آموزش زبان فرانسه درسه استان تهران، خراسان و فارس درحال اجراست.
احمد محمودزاده در گفت و گو با ایرنا درباره رتبه بندی مدارس غیردولتی اظهارکرد: شاخص های رتبه بندی مدارس غیردولتی تدوین شده و جلساتی را به منظور بررسی بیشتر با مدیران مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی برگزار کردیم.
وی افزود: همچنین بحث بارگذاری مدارک در سامانه انجام شده است و با توجه به وعده قبلی امسال به این موضوع ورود کردیم.
کمبود معلم نداریم
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در مدارس غیردولتی برای آغاز سال تحصیلی اظهارکرد: مدارس غیردولتی کمبود معلم ندارند، تامین معلم مدارس غیردولتی بر عهده موسسین است که از سال های قبل این برنامه ریزی ها را انجام داده اند.
محمودزاده ادامه داد: استخدام معلمان در مدارس غیردولتی آزمون ندارد و فقط موضوعات گزینش با همکاری آموزش و پرورش صورت می گیرد، بنابراین موسسین برنامه ریزی لازم در این خصوص را انجام داده اند.
وی خاطرنشان کرد: جابه جایی و ساماندهی نیروی انسانی از اول تیرماه به منظور آغاز سال تحصیلی انجام می شود و گزارشی از کمبود معلم به ما نرسیده است.
آموزش آزمایشی زبان فرانسه در سه استان
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره آموزش زبان فرانسه در مدارس غیردولتی اظهار کرد: جلسه ای با سازمان پژوهش برای توزیع کتاب های درسی داشتیم و اکنون آموزش زبان فرانسه  درسه استان تهران، خراسان و فارس درحال اجراست.
محمودزاده افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب بوده است که آموزش زبان خارجی در انحصار انگلیسی نباشد، بنابراین مدارس غیردولتی هم در کنار مدارس دولتی به این موضوع وارد شدند.
وی افزود: آموزش زبان فرانسه در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت آزمایشی است تا سال های آینده اقدامات تکمیلی در این راستا صورت گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: برای آموزش زبان فرانسه معلمانی از داخل آموزش و پرورش شناسایی شده اند، اما در صورت کمبود معلم از ظرفیت آموزش های زبان انگلیسی از جمله کانون زبان استفاده می شود.
محمودزاده خاطرنشان کرد: همچنین برای آموزش این زبان می توان از روش ترکیبی تدریس هم استفاده کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :