19 دی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه ادعاها اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های غربی در امور داخلی ایران، مسائل حقوق بشری را بهانه کرد تا باردیگر درباره حوادث اخیر واکنش نشان دهد.
جوسپ بورل روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: من با حسین امیرعبداللهیان صحبت کردم تا بار دیگر موضع شفاف و متحد اتحادیه اروپا را بیان کنم. 
وی که در کنار سایر مقام‌های غربی دربرابر تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری علیه ایران سکوت کرده‌ است مدعی شد: مردم در ایران برای اعتراض مسالمت آمیز و دفاع از حقوق اساسی خود حق دارند.
این مقام اروپایی در اظهاراتی مداخله جویانه ادعا کرد: سرکوب خشونت آمیز باید فورا متوقف و معترضان باید آزاد شوند. دسترسی به اینترنت و پاسخگویی ضروری است.
بورل هفته پیش هم در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه کشورمان مسائل حقوق بشری را مطرح کرده بود.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ به این اظهارات و ادعاها، تصریح کرد: ما مطالبات مسالمت آمیز را حق مردم میدانیم و همواره به آن توجه می کنیم، اما صف آنها از اغتشاشگرانی که آمبولانس ها را به آتش می کشند، بانک و اماکن عمومی را تخریب می کنند و با سلاح سرد و گرم به مردم و پلیس حمله می‌کنند و یا به اقدامات تروریستی مبادرت می‌ورزند، کاملا جداست و لذا با آشوبگران و تروریست‌ها مطابق با قانون برخورد قاطعی خواهیم کرد.
دیپلمات ارشد ایران هشدار داد اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهام های بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریست‌هایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده اند اقدام سیاسی شتاب‌زده‌ای بکند، بدان پاسخ متقابل می‌دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :