نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از رویکرد سران سه قوه برای ایجاد ساز و کاری جدید برای شنیدن اعتراضات مردم خبر داد.
به دنبال حوادث اخیر در اقصا نقاط کشور که با اعتراض به چگونگی فوت مهسا امینی آغاز شد و به مسائل فرهنگی سیاسی و اقتصادی کشور کشیده شد. حق داشتن اعتراض به شیوه حکمرانی و اداره امور از سوی برخی مراجع تقلید، شخصیت‌های سیاسی و منتقدین مطرح شد.
مقام معظم رهبری هم در سخنانی بر تفاوت قائل شدن بین اعتراض کنندگان و اغتشاشگران تأکید کردند. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اعتراض را حق مردم و جوانان دانست و از مسئولین خواست که به اعتراض و مطالبات مردم توجه کنند. بسیاری از منتقدان معتقدند که توجه نکردن و نشنیدن اعتراضات اولیه باعث می‌شود که دشمنان از فضای تشدید شده اعتراضات سوء استفاده کرده و بهره‌برداری نمایند.
در این ارتباط نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر لزوم فراهم شدن فرصت بیان نقد و اعتراض در جامعه اظهار کرد: اگر فرصت بیان نقد را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به طور طبیعی با نامحرم گفت‌وگو خواهد کرد و این به نفع کشور ما نخواهد بود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم فراهم شدن فرصت بیان نقد و اعتراض در جامعه اظهار کرد: اگر فرصت بیان نقد را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به طور طبیعی با نامحرم گفت‌وگو خواهد کرد و این به نفع کشور ما نخواهد بود.
منتظری با بیان این‌که «خوشبختانه ظاهراً در جلسات سران تصمیمی گرفته شده که ساز و کار جدیدی برای شنیدن اعتراضات فراهم شود»، عنوان کرد: چه اشکالی دارد که فضا و مکانی مشخص کنیم تا افراد با رعایت چارچوب‌های تعریف شده، حرف‌های خود را مطرح کنند؛ اگر به این سمت حرکت کنیم، آرامش در جامعه بیشتر می‌شود.

  • نویسنده : محمد مهدی سلیمانی
  • منبع :