سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۵۴۳ مورخه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱ با عنوان «یک بگومگو و هزار حرف نگفته» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

عزت الله ضرغامی چند روز پیش در انتقاد به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نوشت؛ «مدتی پیش در مورد ستاد امر به معروف توئیت زدم و مورد گلایه قرار گرفتم که چرا این نهاد مقدس را تضعیف می‌کنم! امروز که ظاهراً همه آن دوستان به همین نتیجه رسیده‌اند، میگم: «باباجون مردم اگر نخوان امر به معروف بشن کیو باید ببینن؟!»
در پاسخ به او، امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آقایی که دانسته یا نادانسته توئیت می‌زند و می‌گوید «مگر مردم مجبورند که امر به معروف کنند و نهی از منکر بشوند»، به قرآن، فریضه الهی و اصول قانون اساسی پشت پا زده و بی‌توجهی می‌کند. مردم به فریضه الهی نیاز دارند تا امر به معروف بکنند و نهی از منکر بشوند
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم اظهار کرد: بعضی‌ها معروف را نمی‌شناسند و رفتارشان بزرگترین منکر است یک نفر باید آنها را نهی کند از رفتارشان که با رفتار غلط در این حوزه وارد می‌شوند و ضربه‌ای که به اساس دین می‌زنند بالاتر از هر ضربه‌ای است.
از سوی دیگر سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: افراد به دنبال استفاده‌های شخصی از این ناآرامی‌ها هستند اما هیچ‌کدام دغدغه دین ندارند. یکی از مسئولان امنیت در این باره تعریف می‌کرد که عده زیادی از کسانی که بازداشت شده بودند، آب می‌خواستند، غذا می‌خواستند اما هیچ‌کدام یک مهر برای نماز نخواسته‌اند که نشان می‌دهد این افراد از اساس دغدغه دین ندارند.
محمد مهاجری هم به سخنان علم‌الهدی واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: جناب آقای علم‌الهدی!
 گفته‌اید افرادی که اخیراً دستگیر شده‌اند آب و غذا خواسته‌اند نه مهر نماز.
اگر جای رئیس زندان بودم می‌آمدم روبروی شما فریاد می‌زدم: طلبکارید؟ اگر هیچ چیز اینها تقصیر شما نباشد، نماز نخواندنشان و بلکه فراری دادنشان از دین، تقصیر شمای امام جماعت و امام جمعه است.



  • نویسنده :
  • منبع :