19 دی: دادستان تهران اعلام کرد: درگیری زندان اوین ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اوضاع زندان اوین از ساعاتی پیش آرام شده است و آرامش برقرار است.
علی صالحی، دادستان تهران اعلام کرد: درگیری روز شنبه زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی، که آتش و درگیری آنجا رخ داده، جداست و با آن فاصله دارد.
وی تاکید کرد: اوضاع زندان اوین از ساعاتی پیش آرام شده است و آرامش برقرار است.


استاندار تهران: آرامش در مجموعه زندان اوین برقرار است

پیش از این نیز، منصوری، استاندار تهران، از داخل محوطه زندان اوین اعلام کرد: هم اکنون {ساعت ۵ دقیقه بامداد یکشنبه، ۲۴ مهر}، ما حدود یک‌ساعت و نیم دو ساعتی است که خدمت عزیزانمان از مجموعه‌های انتظامی و امنیتی در داخل زندان اوین هستیم. همان‌طور که مستحضر هستید، اتفاقاتی در داخل این مجموعه (زندان اوین) افتاد و یک‌مقدار داخل بخشی از بندهایی مثل بند ۷ و ۸ شلوغ شده بود، منتها مساله اصلی در بندی بود که اراذل و اوباش آنجا حضور داشتند، با حضور سریع مجموعه نیروی انتظامی، یگان امداد و یگان ویژه، مشکل خاصی نیست و وضعیت زندان کاملا تحت کنترل بوده و آرامش در مجموعه زندان برقرار است. 

منصوری ادامه داد: مساله اصلی در حقیقت ایجاد حریق و آتش‌سوزی بود که توسط بعضی از این اغتشاشگران و زندانیان در مجموعه زندان اتفاق افتاده بود که آن‌هم با حضور عوامل آتش‌نشانی و انتظامی کنترل و مهار شد. 

وی افزود: در حال حاضر آرامش در مجموعه زندان اوین برقرار است و جای نگرانی نیست چراکه هم وضعیت زندان کاملا تحت کنترل است و هم اطراف کاملا تحت کنترل است. 

استاندار تهران گفت: به دلیل شرایط امنیتی، خیابان‌های اطراف زندان در حال رصد و تحت کنترل است. 

وی از مردم خواست که به فراخوان‌ها و شایعه‌پراکنی‌های رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه توجه نکنند و در عین حال گفت که در ارتباط‌های بعدی جزئیات مسایل را بیشتر اعلام خواهد کرد.



  • نویسنده :
  • منبع :